خبرگزاری کار ایران

شهرداری میرجاوه دست کمک به سوی مسئولان دراز کرد/ انتظار کارگران برای دریافت عیدی و حقوق

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۴۶۱

کارگران شهرداری میرجاوه می‌گویند: دولت، سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها و دیگر نهادها به شهرداری میرجاوه کمک کنند تا از بحران مالی خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز (۱۹ مرداد ماه) کارگران شهرداری میرجاوه در استان سیستان بلوچستان در انتظار پرداخت مطالبات مزدی خود بودند. شهرداری به آنها که با احتساب مرداد ماه، ۵ ماه مطالبات معوق دارند، وعده داده است به مرور با بهبود وضعیت مالی شهرداری معوقات مزدی‌شان پرداخت می‌شود. کارگران همچنین منتظر پرداخت عیدی سال ۹۶ ، ۹۷ و ۹۸ خود هستند.

یکی از کارگران شهرداری میرجاوه با بیان اینکه مشکل شهرداری این شهر «کمبود نقدینگی» است، گفت: نهادهای دولتی، سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها و دیگر ارگان‌های مسئولان باید به شهرداری میرجاوه کمک کنند تا از این بحران خارج شود و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران یکبار برای همیشه حل شود.

او افزود: این مجموعه در حال حاضر دست‌کم ۱۰۰ کارگر  شاغل دارد که ادامه وضعیت فعلی، امنیت شغلی و معیشت  آنها را به خطر انداخته است.

این کارگر که از شرایط فعلی محل کارخود رضایت ندارد، در ادامه در پیگیری مطالبات خود و همکارانش گفت: بارها از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف خواستار پیگیری مطالبات کارگران شهرداری میرجاوه از مسئولان منطقه و در رأس آنها، استانداری  بودیم ولی تا این لحظه شاهد هیچ اتفاق خاصی در خصوص پرداخت مطالباتمان انجام نشده است.

او گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل  شهرداری مشکل تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران است بنابراین مسئولان کمک کنند تا منابع مالی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران شهرداری میر جاوه درنظر گرفته شود.

این کارگر یادآور شد: مطالباتمان با مرداد ماه شامل  ۵ ماه حقوق سال جاری، عیدی سال ۹۶ تا ۹۸ به  همراه مطالبات بازنشستگی تعدادی از همکارانمان است. البته توقع نداریم در شرایط فعلی همه مطالباتمان را شهرداری یکجا بپردازد حداقل بخشی از این مطالبات پرداخت شود تا  بتوانیم برخی از مایحتاج ضروری روزانه زندگی خود را تامین کنیم.

وی که به همراه سایر همکارانش منتظر است شهرداری به وعده‌هایش عمل کند، در ادامه اضافه کرد: مسئولان شهری  گفته بودند به زودی مطالباتمان پرداخت می‌شود. خدا کند این وعده محقق شود و به چند هفته و ماه نکشد. ما منتظریم به زودی  حداقل بخشی از مطالبات‌مان را بگیریم.

این کارگر با بیان اینکه کارگران خواستار آن هستند که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات شهرداری میرجاوه رسیدگی کنند، افزود: از آنجا که در شهرداری میرجاوه دست‌کم ۱۰۰ کارگر به دلیل عدم دریافت حقوق با مشکل تامین معاش روبرو هستند، از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی و معاش کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.

عزیز احمدبیگی ( شهردار میرجاوه) ضمن تایید ادعای کارگران با انتشار نامه‌ای در رسانه‌ها گفته است: به دلیل ناتوانی مردم و ادارات سطح شهر میرجاوه در پرداخت عوارض و عدم کمک به پرداخت حقوق و مزایا توسط وزارت کشور به لحاظ استقلال شهرداری‌ها و خودکفایی آنها و همچنین بدلیل کمبود منابع مالی ونقدینگی تاکنون شهرداری میر جاوه نتوانسته است عیدی وپاداش ومزایای سالهای ۹۶، ۹۷ و ۹۸ و همچنین حقوق ومزایای ۵ ماهه ۹۹، بیمه و بازنشستگی کارمندان رسمی از دی ماه ۹۸ تاکنون، بیمه و بازنشستگی کارگران از فروردین ۹۹ تاکنون، پاداش پایان خدمت بازنشستگان از سال ۹۴ تاکنون ومطالبات پیمانکاران را پرداخت کند.

وی ضمن درخواست از مسئولان برای کمک به شهرداری میرجاوه، گفته است: خواهشمندم ترتیبی اتخاذ شود تا مسئولین محترم اعم از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، استانداری سیستان بلوچستان، اداره امور اقتصادی و دارایی استان (در خصوص ارزش افزوده) همکاری و مساعدت لازم را جهت تامین اعتبار معمول دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز