خبرگزاری کار ایران

آرگون:

سهام‌داری نفع بیشتری برای صندوق‌ها دارد تا بنگاه‌داری/ بورسی شدن نظارت بر شرکت‌های تابعه را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۲۳

نایب‌رئیس بازار پول و سرمایه اتاق تهران معتقد است که سهام‌داری نفع بیشتری برای صندوق‌های بازنشستگی دارد.

به گزارش ایلنا؛ «عباس آرگون» در مورد خروج صندوق‌های بازنشستگی از بنگاهداری و ورود آنها به بورس، به رادیوی صندوق بازنشستگی،گفت: من فکر می‌کنم اگر این صندوق‌ها سهام‌داری کنند قطعا انتفاع بیشتری می‌برند تا بنگاه‌داری چون بنگاه‌داری تخصص‌های خاص خودش را دارد اگر بتوانند پرتفوی مناسبی در صنایع مختلف داشته باشند و در بخش‌های حرفه‌ای کار کنند سهام‌داری برایشان بهتر است تا اینکه منابعشان را جمع کنند در یک فعالیت، در واقع این راهی برای تنوع‌بخشی در پرتفوی این صندوق‌هاست و می‌توانند در صنعت‌های مختلف حضور داشته باشند از طرف دیگر این صندوق‌ها در حوزه‌های تخصصی قطعا مدیریت بهتری روی  این بخش‌ها دارند، صندوق‌های بازشستگی هم خصوصی هستند و هم دولتی به عنوان مثال اگر  یکی از صندوق‌ها بخواهد همه سرمایه‌اش را در دو صنعت ببرد قطعا هم ریسک‌پذیری بالاتری خواهد داشت و هم شاید تخصص کافی نداشته باشد، اما اگر سهامداری کنند انتفاع بیشتری می‌برند چرا که این بخش‌ها را تخصصی‌تر دنبال می‌کنند.

وی افزود:بحث بورسی‌شدن بنگاه‌ها قطعا موثر است و  همینطور بحث افزایش شفافیت بنگاه هم مهم است و باید بهبود عملکرد داشته باشند که همه اینها با بورسی‌شدن محقق می‌شود و وضعیت رو به بهبودی در وضعیت بورسی شدن برایشان اتفاق می‌افتد. با بورسی‌شدن قطعا نظارت‌ها بیشتر خواهد شد و سهولت تامین منابع مالی از طرق مختلف هم عملی می‌شود و  این بنگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های معافیت‌های مالیاتی استفاده بیشتری کنند و ارزش دارایی‌هایشان همیشه به روز است و با توجه به خرید و فروش سهام ارزش دارایی‌شان مشخص است.

آرگون تصریح کرد: شرکت‌هایی که در بورس هستند بر اساس میزان شناوری‌شان در بورس یک میزان معافیتی شامل‌شان می‌شود. هم از منظر عملکردی و هم از منظر نقل‌وانتقال سهام آن دسته از شرکت‌هایی که در بورس هستند نیم درصد مالیات می‌دهند و آن‌هایی که خارج از بورس هستند 4 درصد مالیات می‌دهند. پس از بُعد مالیات عملکرد هم سودی که می‌برند این است که معافیت‌های بیشتری به آن‌ها تعلق می‌گیرد و دارایی‌شان همیشه به روز است و اعتماد عمومی به این شرکت‌ها بیشتر می‌شود، در واقع یک نوع برند‌سازی برایشان ایجاد می‌شود و می‌توانند کسب‌وکارشان را توسعه دهند و از اعتبارات داخلی و خارجی در تامین مالی‌هایشان استفاده کنند و در استفاده از تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای تامین مالی هم در واقع سهولت بیشتری پیدا می‌کنند. بلاخره یکی از دغدغه‌های اصلی همیشه دغدغه تامین مالی است. برای همین است که ورود به بورس برای بنگاه‌ها مزیت‌های متعددی دارد چون ما هرچه بازار سرمایه‌مان عمق بیشتری پیدا کند قطعا برایمان بهترخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز