خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کرونا بر بازارهای داخلی و خارجی محصولات کشاورزی اثر گذاشته است/ کشاورزان چابهاری دست نگه داشته‌اند و برداشت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۱۹۹

رئیس نظام صنفی کشاورزی چابهار عنوان کرد: شیوع کرونا از دو نظر بر فروش محصولات کشاورزی ازجمله خرما تاثیر گذاشته و معیشت کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الله بخش جدگال گفت: الان فصل برداشت خرما در چابهار است، اما بسیاری از کشاورزان به دلایل مختلف دست نگه داشت و محصول خود را برداشت نکرده‌اند.

او ادامه داد: خرما محصولی است که در جریان برداشت مدتی روی زمین می‌ماند. اگر بارندگی وجود داشته باشد تکاندن خرما و ماندن آن روی زمین محصول را خراب می‌کند، بنابراین کشاورزان منتظر هستند هوا برای برداشت مساعد شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی چابهار همچنین عنوان کرد: از طرف دیگر امسال به دلیل شیوع کرونا در فروش محصول دچار مشکل هستیم. کشاورزان محصول خود را در خارج و داخل عرضه می‌کنند، اما امسال به دلیل شیوع بیماری بازارهای داخلی رونقی ندارند و صادرات خرما هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با توجه به اینکه در چابهار امکانات مناسب برای نگه داشتن خرما نیست، چنین شرایطی می‌تواند منجر به خسارت شده و معیشت کشاورزان را به خطر بیندازد. بنابراین باید چاره‌ای برای عرضه محصولات اندیشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز