خبرگزاری کار ایران

چالش‌های اتحادیه تعاونی‌های پاکدشت پس از گذشت ۱۵ سال ادامه دارد؛

شورای عالی شهرسازی مانع خانه‌دار شدن ۱۲ هزار بی‌خانه

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۰۹۸

وی با تاکید بر اینکه استاندار تهران تاکید کرده که ۴ هزار واحد مسکونی پاکدشت می‌تواند سرپناه حداقل ۱۲ هزار نفر باشد، گفت: چنانچه مالکان این زمین‌ها تجمع کنند، به هیچ عنوان نمی‌توان جلودار آنها بود. بارها با مسئولان جلسه گذاشته‌ایم اما هر نوبت یک دستگاه به بهانه‌ای مانع ساخت و ساز و دریافت مجوز این زمین شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری، کارمندی و صنوف پاکدشت با ابراز تاسف از اینکه در شرایط بحران مسکن، سالهاست دستگاه‌های مختلف برای ساخت ۴ هزار واحد مسکونی سنگ‌اندازی می‌کنند، گفت: با وجود آنکه مجوزهای لازم را از محیط زیست، منابع طبیعی، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، اداره ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی، زمین شهری، استانداری، فرمانداری، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها گرفته‌ایم، اما هنوز نتوانسته‌ایم ساخت و ساز را شروع کنیم.

قاسم یوسفی با اشاره به اینکه اتحادیه تعاونی‌های پاکدشت از سال ۸۴ تاکنون زمینی برای ساخت مسکن تهیه کرده و به متقاضیان فروخته اما هنوز نتوانسته مجوز ساخت این زمین را بگیرد، گفت: بارها با مسئولان جلسه گذاشته‌ایم و در تمامی سال‌های گذشته آقایان قمی و بشیری که نماینده مردم پاکدشت بودند، پیگیر دریافت مجوز ساخت این زمین بوده‌اند، اما هر نوبت یک دستگاه به بهانه‌ای مانع ساخت و ساز و دریافت مجوز این زمین شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم با عباس آخوندی و اسلامی وزرای راه و شهرسازی جلسه گذاشته‌ایم و دستور صریح هر دو وزیر برای صدور مجوز را داریم، گفت: اکنون شورای عالی معماری و شهرسازی مدعی مالکیت این زمین شده و اجازه صدور مجوز را نمی‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری، کارمندی و صنوف پاکدشت با ارایه مجوزهای صادره از دستگاه‌های گوناگون گفت: حتی برای قطعی شدن مالکیت این زمین، در دادگاه طرح دعوا شده که حکم دادگاه مبنی مالکیت این زمین به ۴ هزار عضو صادر شده است، اما همچنان عده‌ای کارشکنی می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی اکنون ادعای مالکیت این زمین را دارد، گفت: این زمین پس از کش و قوس‌های فراوان تعیین تکلیف شده و بر اساس حکم دادگاه متعلق به ۴ هزار عضو اتحادیه است. با این وصف پس از ادعای شورای عالی معماری و شهرسازی، بار دیگر دادگاه در سال ۹۶ اصالت رای خود را تایید کرد اما همچنان شورای عالی شهرسازی سنگ‌اندازی می‌کند.

یوسفی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به این زمین در جلسه شورای اداری استان تهران مطرح شده است، گفت: در جلسه شورای اداری استان تهران تایید شده که این زمین جزو محدوده پاکدشت و داخل بافت شهری است و مالکیت آن نیز متعلق به اتحادیه است. بنابر این وقتی زمین داخل بافت شهری تایید شده، دیگر شورای عالی شهرسازی نمی‌تواند مدعی مالکیت آن باشد اما این شورا دست‌بردار نیست.

وی با تاکید بر اینکه استاندار تهران تاکید کرده که این زمین می‌تواند سرپناه حداقل ۱۲ هزار نفر باشد، گفت: چنانچه مالکان این زمین‌ها تجمع کنند، به هیچ عنوان نمی‌توان جلودار آنها بود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری، کارمندی و صنوف پاکدشت با اعلام اینکه مالکان این زمین‌ها بارها از اتحادیه خواسته‌اند تا اجازه ساخت بدون مجوز را به آنها بدهیم، گفت: اکنون قطعه‌بندی انجام شده و مالکان، محل زمین را می‌شناسند و بارها قصد داشتند اقدام به ساخت زمین کنند اما مدیریت اتحادیه مانع شده است.

وی با تاکید بر اینکه مالکان زمین جان به لب شده‌اند، گفت: مالکان زمین تاکید کرده‌اند که ما شروع به ساخت می‌کنیم و هر کس توانست جلوی فعالیت ما را بگیرد اما هر بار از آنان خواسته‌ایم تا خوددار باشند و اجازه دهند مراحل قانونی طی شود. با این وصف تحمل هم حدی دارد و کار به جایی رسیده که امکان کنترل مردم سخت شده زیرا خانه ندارند اما می‌توانند در قالب مشارکت ساخت با پیمانکار صاحب خانه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز