خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اسدبیگی از نظر مساعد دستگاه قضا برای آزادسازی حساب‌ها خبر داد: حقوق کارگران هفت‌تپه به زودی پرداخت می‌شود/ توضیح یک مقام قضایی: از ابتدا هم حساب‌های اسدبیگی مسدود نشده بود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۰۹۶

مدیرعامل نیشکر هفت تپه خطاب به تمامی کارگران گفت: به هیچ عنوان راضی به مشکلات معیشتی و بیمه‌ای قشر زحمتکش کارگر نیستم و همانطور که کارگران شریف هفت تپه می‌دانند حساب‌های شرکت بلوکه شده بود اما در همین رابطه یک مقام قضایی در مورد ادعاهای اسدبیگی گفت: دلیل اینکه اسدبیگی در حال حاضر زندان نیست، آن است که حقوق و مطالبات معوقه کارگران را بپردازد و اگر غیر از این باشد باید به زندان برگردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید اسدبیگی با ابراز تاسف از اینکه حدود دو ماه است حقوق کارگران پرداخت نشده، گفت: چنانچه کارگران شریف هفت تپه به تاریخچه شرکت بعد از خصوصی‌سازی توجه کنند، تمام سعی خود را به کار بسته‌ام تا حقوق کارگران به موقع پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه تا اسفند سال ۹۸ حقوق کارگران هیچگونه معوقه‌ای نداشته است، گفت: همزمان با حاشیه‌هایی که برای نیشکر هفت تپه درست شد، حقوق کارگران به تعویق افتاد و باعث شرمندگی شد.

مدیرعامل نیشکر هفت تپه با یادآوری جلسه‌ای که در ۱۴ تیرماه در وزارت کار با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس، مسوولان وزارت کار، نماینده خصوصی‌سازی، نماینده سازمان تامین اجتماعی، نماینده استانداری خوزستان و نماینده کارگران نیشکر هفت تپه برگزار شد، گفت: در این جلسه تمام مشکلات مطرح شد و دستاوردهای خوبی داشت اما مهمترین نتیجه این جلسه، پرداخت حقوق و مزایای کارگران بود که مشروط به رفع مسدودی حساب‌های نیشکر هفت تپه شد.

وی با اعلام اینکه در نتیجه نظر مساعد مسئولان ارشد دستگاه قضا، گام‌های بسیار خوبی برای رفع مشکلات هفت تپه برداشته شده است، گفت: خوشبختانه نگاه دستگاه قضا به مشکلات کارگران و تولید کشور مثبت است و برای همین مهم، حساب‌های هفت تپه آزاد شده و چون تعویق حقوق ناشی از مسدود شدن حساب‌ها بود، به کارگران قول می‌دهم بزودی حقوق‌شان پرداخت خواهد شد.

اسدبیگی از نقش برجسته آیت الله سیدابراهیم رییسی ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و مسعودی مقام ریاست  دادگاه در رفع مشکلات هفت تپه و کارگران تقدیر و تشکر کرد و گفت: به دلیل توجه ویژه این بزرگواران و نگاه خاصی که به معیشت و زندگی کارگران داشته و دارند، به روشی تصمیم گرفتند تا حقوق کارگران را به زودی بپردازیم.

وی در تشریح نقش دستگاه قضا در دوره جدید گفت: از هنگامی که آیت‌الله رییسی بر کرسی ریاست دستگاه قضا تکیه زدند، همواره به دنبال بررسی و رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و بخش تولید بوده‌اند که خوشبختانه شامل حال نیشکر هفت تپه نیز شد.

مدیرعامل کشت وصنعت هفت تپه دیدگاه مقام معظم رهبری به تولید ملی و نامگذاری سال ۹۹ به جهش تولید را رویکردی مهم توصیف کرد و گفت: متاسفانه امروزه عده‌ای چوب لای چرخ تولید می‌گذارند و خواسته یا ناخواسته مانع حرکت چرخ‌های تولید می‌شوند، اما توجه آیت‌الله رییسی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکل بنگاه‌های اقتصادی و میانجی‌گری دستگاه قضا باعث شده که مشکلات صدها بنگاه اقتصادی مرتفع شود که نیشکر هفت تپه را نیز شامل شده است.

وی نمایندگان رسمی و قانونی کارگران را دعوت به تعامل و همکاری کرد و گفت: اینکه دایم به نیشکر هفت تپه اتهام می‌زنند و از این شرکت بزرگ در رسانه‌های معاند برای ضربه زدن به نظام و مسئولان سوءاستفاده می‌کنند، جای تاسف دارد اما کارگران شریف باید بدانند که هر اتهامی به کشت وصنعت نیشکر هفت تپه می‌زنند، به کارگر و کارفرمای این شرکت توهین می‌شود زیرا هر دو در یک سنگر نشسته‌ایم.

وی با اعلام اینکه شرکت نیشکر هفت تپه از سال ۹۴ خصوصی‌سازی شده یادآور شد: تا قبل از خصوصی‌سازی بارها شاهد اعتراض‌های گسترده کارگران بودیم و حقوق آنها ۷ ماه عقب افتاده بود اما از زمان خصوصی‌سازی با این مدیریت، تا اسفند ۹۸ هیچ اعتراض کارگری صورت نگرفت زیرا هم حقوق کارگران را به موقع پرداخت کردیم و هم برنامه‌های توسعه‌ای شرکت را انجام دادیم که متاسفانه برخی حاشیه‌ها باعث شد تا دوباره شاهد چالش باشیم، اما با نظر مساعد دستگاه قضا، به نظر می‌رسد چالش‌ها به پایان رسیده و به زودی کار را آغاز خواهیم کرد.

توضیح یک مقام قضایی در مورد ادعاهای اسدبیگی

پس از انتشار خبر مربوط به پرداخت قریب‌الوقوع مطالبات کارگران هفت تپه، یک مقام قضایی در تماس با ایلنا ادعاهای اسدبیگی را بی‌اساس خواند و گفت: از ابتدا هم حساب‌های اسدبیگی مسدود نشده بود به جز حسابی که با آن خرید و فروش غیرقانونی ارز صورت می‌گرفت که در حال حاضر نیز این حساب مسدود است.

این مقام قضایی اضافه کرد: اصلا دلیل اینکه اسدبیگی در حال حاضر زندان نیست، آن است که حقوق و مطالبات معوقه کارگران را بپردازد و اگر غیر از این باشد باید به زندان برگردد.

وی افزود: حساب‌هایی که در حال حاضر باز هستند به قدر کفایت موجودی دارند که با آن بتوان حقوق معوقه کارگران را پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز