خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

عید غدیر اشرف اعیاد شیعیان است/ ۲ میلیون ماسک با اولویت کارگاه‌های کوچک توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۸۱۳

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه عید غدیر اشرف اعیاد شیعیان است، گفت: در این ایام باید رفتاری علوی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جشن عید غدیر خم به همت خانه کارگر با حضور تعدادی از کارگران به نمایندگی از سایر کارگران برگزار شد.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این جشن با اشاره به اینکه غدیر خم نام محلی است که در آن امام علی(ع) از طرف پیامبر(ص) به عنوان رهبر مسلمانان‌ معرفی می‌شود، گفت: در زبان عربی غدیر به جایی گفته می‌شود که آب باران جمع می‌شود. خم نیز نام مکانی بوده است که این غدیر در آن قرار داشته و در جایی واقع شده است که کاروان‌هایی که از جاهای مختلف برای حج به مکه آمده‌اند، از هم جدا می‌شوند.

او ادامه داد: پیامبر(ص) این مکان را برای اعلام نام حضرت علی(ع) به عنوان رهبر مسلمین انتخاب می‌کند و حادثه غدیر رقم می‌خورد. در این محل مسجدی نیز بوده است که به دست وهابیون خراب شده است.

محجوب در بخشی دیگر از اظهارات خود به اقدامات خانه کارگر در زمینه تولید ماسک در ایام کرونا پرداخت. پیش از صحبت‌های او از دو نفر از دست اندرکاران تولید ماسک تقدیر شد و دبیرکل خانه کارگر خطاب به آنها و کسان دیگری که این کار را انجام می‌دهند، گفت: شما در روزهایی که بیماری بسیاری از مردم را دچار مشکل کرده، کار ویژه و مهمی صورت داده‌اید.

او عنوان کرد: ماسک‌های تولیدی این افراد در سراسر کشور میان کارگران توزیع شد. خانه کارگر بیش از دو میلیون ماسک با اولویت کارگاه‌های کوچک در کشور توزیع کرده است که این اقدام بدون عملکرد بزرگ افراد تولیدکننده ماسک امکان‌پذیر نبود.

همزمان با جشن عید غدیر در تهران در استان‌های مختلف نیز جشن‌هایی به همت خانه کارگر استان‌ها برگزار شد که مانند این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه‌ بود در مدت زمانی محدود داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز