خبرگزاری کار ایران

افزایش حق مسکن کارگران به زودی از سوی دولت ابلاغ می‌شود/ افزایش ۴۴ درصدی دستمزد محقق می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۰۵۸

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به این پرسش که چه زمانی حق مسکن کارگران در دولت تصویب می‌شود، گفت: دولت در حال بررسی مصوبه شورای عالی کار در مورد افزایش حق مسکن است و ظرف روزهای آینده مصوبه آن را ابلاغ می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها تصویب افزایش حق مسکن کارگران به مهم‌ترین خواسته صنفی آنها از دولت تبدیل شده است با این حال تعلل دولت مانع از تصویب آن شده است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حق مسکن کارگران از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ اما به گفته نمایندگان کارگران و کارفرمایان، قرار نیست که دولت مصوبه شورای عالی کار را عینا تایید کند و می‌تواند رقم کمتری را به تصویب برساند که البته با توجه به اینکه «محمد شریعتمداری» وزیر کار، از پیش اعلام کرده است که با افزایش حق مسکن، دستمزد کارگران در سال ۹۹، مجموعا ۴۴ درصد افزایش می‌یابد، بعید به نظر می‌رسد، که دولت اراده‌ای بر خلاف اراده شکل گرفته در مجموعه وزارت کار را اعمال کند. 

به نظر می‌رسد که ظرفی روزهای آینده تکلیف حق مسکن کارگران روشن شود.

در این باره «حاتم شاکرمی»، معاون روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به این پرسش که چه زمانی حق مسکن کارگران در دولت تصویب می‌شود، گفت: دولت در حال بررسی مصوبه شورای عالی کار در مورد افزایش حق مسکن است و ظرف روزهای آینده مصوبه آن را ابلاغ می‌کند. این امیدواری وجود دارد که با افزایش حق مسکن کارگران، تنها کمی از فاصله مزد از هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری که سال گذشته بر اساس توافق سه‌جانبه میان کارگران، کارفرمایان و دولت، ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان محاسبه شد، کم شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز