خبرگزاری کار ایران

تجمع دوباره کارگران کنتور سازی مقابل ساختمان استانداری در اعتراض به عملی نشدن وعده‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۴۶

کارگران شرکت کنتور سازی، امروز چهاردهم مرداد ماه، بار دیگر اعتراض خود را با تجمع مقابل ساختمان استانداری از سر گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع خبری در کارخانه کنتور سازی گفتند: حدود ۱۳۶ کارگر کارخانه کنتور سازی ایران؛ امروز (سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه) برای چندمین بار به نشانه اعتراض به محقق نشدن وعده‌های داده شده از سوی مسئولان برای پرداخت مطالبات‌شان بار دیگر اعتراض صنفی خود را از سر گرفتند.

کارگران معترض که مدعی‌اند مشکلات صنفی آنها از زمان خصوصی‌سازی شرکت کنتور سازی آغاز شده است، در ادامه گفتند: برای پرداخت ۲۶ ماه از معوقات مزدی کارگران، مسئولان  مصوبه‌ای را (در جلسه‌ای که اخیرا با حضور نماینده کارگران در محل استانداری برگزار شد) امضاء کردند که با فروش سهام شرکت «نیرو کلر» که متعلق به کنتورسازی است حدود ۲۰ میلیارد تومان مطالبات مزدی و بیمه کارگران پرداخت شود.

کارگران در ادامه تصریح کردند: متاسفانه مسئولان برخلاف مصوبه‌ استانداری سهام شرکت «نیرو کلر» را به ارزش مالی حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیارد تومان فروخته‌اند و بجای آنکه این مبلغ را به حساب دادگستری برای پرداخت مطالبات کارگران واریز کنند، به دلایل نامعلومی آن را به خزانه دولت واریز کرده‌اند و هم‌اکنون دست ما کارگران به جایی بند نیست.

پس از عملی نشدن مصوبه مسئولان استانداری قزوین هر چند روز یکبار کارگران در مقابل ساختمان نهادهای دولتی دست به اعتراض صنفی می‌زنند تا برخی مسئولان شهرستانی با میانجی‌گری شرایطی را فراهم کنند که به موجب آن مطالبات کارگران پرداخت شود.

این کارگران در خاتمه گفتند: تصور ما این بود که مسئولان استانی پیگیر وضعیت شغلی ما خواهند شد، در حال حاضر وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آنان از تامین معاش خود ناتوان شده‌اند و انتظارمان این است که مسئولان کشور به این مساله ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز