خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

حضرت ابراهیم سنت قربانی کردن برای خداوند را پایه گذاشت/ دعای عرفه یک حج حسینی در مقابل حج یزیدی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۴۷۶

دبیرکل خانه کارگر در مراسم مجازی جشن عید قربان که به صورت زنده از اینستاگرام خانه کارگر پخش شد، گفت: «حضرت ابراهیم (ع) سنت قربانی کردن برای خدواند را پایه گذاشت.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» با تبریک عید قربان گفت: «قربان ریشه در سنت ابراهیم دارد. حضرت ابراهیم(ع) سنت قربانی کردن برای خدواند را پایه گذاشت.» 

وی افزود: «ابراهیم از اسماعیل گذشت تا عبور از فرزند برای خداوند را به عنوان یک سنت جا بیندازد. از این نگاه، ابراهیم سنت قربانی کردن انسان برای خدایان خیالی که از اعصار دور مرسوم بود، را رد کرد. او یک سنت غلط را از ریشه برانداخت.»  

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به روز عرفه، گفت: «امام حسین(ع) پس از پایان حج خود، حرکت به سمت کربلا را آغاز کرد. این روز یادآوری قربانی کردن نفس است. از این رو حسین به حج معنی دیگری داد. امروز زیارت خانه خدا با حج حسینی گره خورده است.»  

محجوب افزود: «زیارت خانه خدا، یادگاری است برای اعاده اسلام و دین پیامبر. رفتن به حج بازگشت به بنیان‌های حج ابراهیمی و حج حسینی است. این امام حسین(ع) بود که حرکت انقلابی حضرت ابراهیم(ع) در گذشتن از فرزند را با حرکت انقلابی گذشتن از نفس، برای دفاع از دین و حقانیت راه شیعه علی(ع) زنده کرد.»  

دبیرکل خانه کارگر، تصریح کرد: «شهادت یک زندگی دائمی است و دعای عرفه یک حج حسینی در مقابل حج یزیدی است که امروز سرزمین مکه با آن درگیر است.» 

وی اظهار امیداوری کرد که سال آینده با رفع بلای کرونا، جشن عید قربان به سنت همیشگی در خانه کارگر برگزار شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز