خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

کارفرمایی که زورش به دولت نمی‌رسد از حقوق و بیمه کارگر می‌زند/ آقای نوبخت به شرایط کارگران پیمانکاری توجه کند!

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۰۲

نصرالله دریابیگی در انتقاد از وضعیت نامناسب شغلی کارگران پیمانکاری گفت: وظیفه سازمان برنامه و بودجه است که به شرایط شغلی کارگران پیمانکاری دستگاه‌های اجرایی ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران و عضو شورای شهر قایمشهر) در رابطه با وضعیت کارگران پیمانکاری دستگاه‌های اجرایی در نامه‌ای از نوبخت درخواست کرده از اعتبار پروژه‌ها، بودجه جداگانه برای دستمزد و بیمه کارگران اختصاص دهند.

او در ارتباط با وضعیت شغلی ناگوار کارگران پیمانکاری می‌گوید: در سطح کشور یکسری کارگر پیمانکاری طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت راه و شهرداری‌ها داریم که اینها مورد کم‌لطفی دولت قرار گرفته‌اند. این کارگران با پیمانکاران قرارداد دارند منتها دولت به کارفرما به جای پول، اوراق قرضه می‌دهد. کارفرما هم که زورش به دولت نمی‌رسد نه حقوق کارگر را پرداخت می‌کند و نه حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را.

وی ادامه می‌دهد: کارگر پیمانکاری در همین شمال کشور داریم که هنوز عیدی سال ۹۷ خود را نگرفته است؛ ما از آقای نوبخت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزرای اقتصادی توقع داریم به موضوع معیشت کارگران پیمانکاری دستگاه‌های اجرایی بیشتر توجه کنند و بودجه خاص برای این منظور در نظر بگیرند.

به گفته دریابیگی، کارفرما اگر پولی دریافت نکند، قادر به پرداخت دستمزد کارگران نیست و دولت هم مدتهاست که به کارفرمایان پیمانکار پول نقد نمی‌دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، مقصر اصلی را سازمان برنامه و بودجه می‌داند و می‌گوید: اوراق قرضه که برای کارفرما پول نمی‌شود؛ اگر دولت قرار است پروژه‌ای را کلید بزند، باید اعتبارات مورد نیاز را ابتدا فراهم کند؛ از جمله باید دستمزد و حق بیمه کارگران  به صورت علیحده و ممتاز تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز