خبرگزاری کار ایران

کدام دسته از شاغلان بیشترین آسیب را از شیوع کرونا پذیرفتند؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۲۹۷

۱۰ رسته شغلی با سهم حدود ۱۵ درصد در تولید ناخالص داخلی بیشترین آسیب را از شیوع کرونا پذیرفتند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان آثار شیوع ویروس کرونا بر کسب‌وکار و رفاه خانوارها نشان می‌دهد ۱۰ رسته شغلی بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده‌اند.

در این گزارش آمده است: یکی از اصلی‌ترین پیامدهای بروز ویروس کرونا، تعطیل و نیمه تعطیل کردن برخی رسته‌های شغلی در کشور بود که باتوجه به سهم شاغلان خطر بالقوه بیکاری بیش از سه میلیون نفر را در مشاغل ایجاد کرد.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل ونقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و میوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی در رسته شغلی هستند که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا پذیرفتند.

در این گزارش آمده است: این ۱۰ رسته جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد ایران دارند، چراکه بر اساس گزارش حساب‌های ملی ۹ ماهه سال ۱۳۹۸، سهم ارزش افزوده رسته‌های منتخب در تولید ناخالص داخلی کشور (غیرنفتی) ۱۴.۴ درصد بوده است. همچنین سهم شاغلان این ۱۰ رسته از کل اشتغال کشور ۱۵ درصد است و حدود ۳.۷ میلیون نفر در ای ن زیربخش‌ها به طور مستقیم امرار معاش می‌کنند که حداقل ۱.۴۳میلیون نفر آنها شاغلان مزد و حقوق‌بگیر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز