خبرگزاری کار ایران

استمرار مشکلات مزدی و بیمه‌ای کارگران هفت تپه/ دو هزار هکتار از زمین‌های مجتمع اجاره داده شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۸۲۸

کارگران هفت تپه از اجاره حدود ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی محوطه مجتمع برای پرداخت بخشی از مطالبات سه ماهه کارگران توسط کارفرما خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در هفت تپه گفتند: همزمان با چهل و سومین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کشت وصنعت هفت تپه، امروز (۶ مرداد) کارگران  مدعی شدند کارفرما برای جبران بخشی از مطالبات معوقه سه ماه گذشته‌شان، دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی محوطه مجتمع را اجاره داده است.

طبق گزارش کارگران؛ این زمین‌ها از ابتدای تیر ماه به قیمت هر هکتار ده میلیون تومان به کشاورزان بومی منطقه شوش اجاره داده شده که به این ترتیب بخش کمی از این پول به منابع مالی پرداخت حقوق فروردین ماه کارگران فصلی اختصاص داده شده است.

بنا بر گزارش کارگران؛ حقوق فرودین ماه همه کارگران به جز کارگران فصلی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، ۱۷ تیر ماه پرداخت شده که با اجاره این زمین‌ها منابع مالی آن نیز تامین و روز شنبه پرداخت شد.

کارگران تصریح کردند: قرار بود منابع مالی دو ماه از حقوق فروردین و اردیبهشت ماه کارگران هفت تپه با آزادسازی ۴۰ میلیارد تومان منابع بلوکه شده کارفرما تامین شود که محمدباقر الفت (معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه) در نشست مشترک خود با اعضای شورای کارگری هفت تپه و مسئولانی از وزارت کار و تامین اجتماعی  وعده آزادسازی آن را داده بودند.

یکی از کارگران درباره وضعیت فعلی کارگران هفت تپه به ایلنا گفت: با گذشت چهل و سه روز از اعتصاب کارگران هفت تپه که اخبار آن در بسیاری از رسانه‌ها منتشر شده است، هنوز مسئولان هیچ اقدامی برای مشکلات کارگران هفت تپه نکرده‌اند.

به گفته وی؛ بی‌تفاوتی برخی مسئولان استانی از حوادث و رویداد‌های کارگری منطقه هفت تپه جای تامل دارد. از این‌رو عده‌ای از کارگران هفت تپه ناچارند برای ادامه حیات و تداوم اشتغال خود در مزارع کار کنند و عده‌ای دیگر مشغول آبیاری هستند. حدود ۲۰۰ نفر از کارگران نیز به نمایندگی از دیگر کارگران در مقابل ساختمان فرمانداری حضور دارند.

این کارگر با بیان اینکه او و همکارانش از وضعیت پیش آمده رضایت ندارند، در پایان درباره مشکلات بیمه‌ای خود و سایر همکارانش افزود: مجددا دفترچه‌های درمانی کارگران فاقد اعتبار شده و در حال حاضر اعضای شورای کارگری در تلاشند راه کار جدیدی برای تمدید دوباره اعتبار دفترچه‌های درمانی کارگران بیابند.

از قرار معلوم دو تن از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس چهارشنبه (8 مرداد ماه) به هفت‌ تپه خواهند رفت تا درباره مسایل جاری در این مجتمع گزارشی برای تحویل به مجلس تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز