خبرگزاری کار ایران

کارگران: بیکار شده‌ایم اما از بیمه بیکاری خبری نیست/ سازمان: ۹۰ درصد متقاضیان بیمه بیکاری گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۸۲

برخی کارگران بیکار شده در دوران کرونا می‌گویند: هنوز بیمه بیکاری به ما تعلق نگرفته است.

کارگران بیکارشده در دوران کرونا در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم دریافت بیمه بیکاری خبر دادند.

یکی از این کارگران که در یک شرکت مسافرتی کار می‌کرده، می‌گوید: از فروردین ماه برای بیمه بیکاری تقاضا داده ام اما هنوز ریالی بابت مقرری بیکاری به حساب من واریز نشده است.

این کارگربا بیان اینکه بیکارشدن ما غیرارادی بوده و ما هیچ تقصیری در این زمینه نداشته‌ایم؛ از مسئولان سازمان تامین اجتماعی درخواست دارد در ارتباط با پرداخت مقرری بیمه بیکاری اقدامات لازم را به عمل آورند تا همه بیکارشدگانِ کرونا بتوانند از این مقرری که حق هر بیمه‌پردازی است، بهره‌مند شوند.

این در حالیست که سوم تیرماه، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد از مشمولان در کشور خبر داد.

شکوری بیان داشت: برای اسفند ۲۴۱ هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری بودند که ۲۱۳ هزار نفر این مقرری را دریافت کردند. مقرری بیمه بیکاری در فروردین و اردیبهشت به ترتیب برای ۴۴۶ و ۳۳۱ هزار نفر پرداخت شده است. سر جمع برای بیش از ۹۹۰ هزار نفر ماه طی این سه ماهه توانسته‌ایم مقرری بیمه بیکاری پرداخت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز