خبرگزاری کار ایران

مشاغل خانگی برای اولین بار طبقه‌بندی شغلی شدند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۶۴۲

برای اولین بار مشاغل خانگی بر اساس طبقه‌بندی استانداردهای بین‌المللی شغلی ISCO در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کدگذاری شد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کار، مهناز امامدادی با بیان اینکه استانداردهای بین‌المللی مشاغل (ایسکو) ابزاری مهم برای طبقه‌بندی مختصات نیروی کار است، اضافه کرد: این استانداردها همچنین مبنایی برای مقایسه آمارهای مربوط به مشاغل کشورهای مختلف و ارزیابی برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی با استفاده از استانداردهای یکسان در سطوح ملی و بین‌المللی است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به عدم رعایت این استانداردها برای طبقه‌بندی در حوزه اشتغال گذشته، اظهار کرد: طبقه‌بندی استاندارد شغلی(ISCO) از عناصر مهم تجزیه، تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات مشاغل است که اطلاعاتی مربوط به انجام وظایف و مسئولیت‌ها، تقسیم کار، رابطه با مشاغل دیگر، دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای تصدی شغل و شرایط کاری آن را فراهم می‌کند.

به گفته امامدادی از سال ۱۳۹۶ با همکاری مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی تخصصی ذیربط این استانداردسازی‌ها انجام شده و درحال حاضر حدود ۳۰۰ شغل خانگی مصوب با طبقه‌بندی استاندارد شغلی(ISCO) مطابقت داده شده و مشاغل مصوب خانگی کدگذاری ۷ رقمی شده‌اند. 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اضافه کرد: به دلیل انجام فرایند تغییر، اصلاح، ویرایش، اضافه و حذف در شغل‌ها، کدگذاری‌ها مدام به‌روز می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز