خبرگزاری کار ایران

ابراهیم صادقی‌فر:

تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سهم مهمی در طرح٢٠٠ هزار واحد مسکونی کارگری و بازنشستگان خواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۸۱۹

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در اجرای برنامه‌های تامین مسکن کارگران سهم مهمی در طرح٢٠٠هزار واحد مسکونی کارگری و بازنشستگان خواهند داشت.

 به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی‌فر در جریان نشست هم‌اندیشی با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، نماینده اتحادیه اسکان و نمایندگان بخش‌های ذیربط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: جلب مشارکت همه‌جانبه شرکای اجتماعی جامعه کار و تلاش کشور در تعیین ساز و کار اجرایی طرح‌های تامین مسکن کارگری و بازنشستگان بسیار ضروری است.

او در این نشست به طرح احداث ۲۰۰هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: درخصوص مسکن کارگران بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دیماه ۱۳۹۸ منعقد شد، احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت و وارد مرحله اجرا شد.

صادقی‌فر ضمن اشاره به مسئولیت قانونی کارفرمایان در ماده ١٤٩قانون کار در تامین مسکن کارگران و ظرفیت‌های ایجاد شده در تفاهم‌نامه مذکور به تشریح مدل‌های نه‌گانه تهیه شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی در تامین مسکن کارگران و سایر اقشار جامعه هدف پرداخت.

او با تاکید بر لزوم هدفمند نمودن مساعدت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقای شاخص دستیابی به مسکن و عدالت اجتماعی، به لزوم مشارکت تعاونی‌های ساخت مسکن کارگری ازجمله اتحادیه اسکان، بانک‌های عامل و سایر وزارتخانه‌ها در پیگیری اهداف طرح مسکن کارگری، از اختصاص خط اعتباری  برای اجرای این طرح نیز خبر داد.

در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ضمن اظهارنظر در خصوص مدل‌های پیشنهادی تامین مسکن و قدردانی از تلاش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی، به بحث و بررسی پیرامون نحوه عملیاتی‌سازی و بهینه‌سازی مدل‌های مذکور پرداختند و در حوزه تامین مصالح و ساخت مسکن کارگران ذیل تفاهم‌نامه اعلام آمادگی و همکاری نمود.

 صادقی فر در پایان گفت: خوشبختانه اراده خوبی هم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم از سوی وزارت راه و شهرسازی و همچنین شرکای اجتماعی این حوزه وجود دارد تا مقوله مسکن کارگری و بازنشستگان با جدیت وارد مرحله عملیاتی شود و موانع در این زمینه برطرف گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز