خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کمک به معیشت صیادان با بهسازی قایق‌ها/ وام مناسب برای بهسازی قایق‌های صیادی اعطا شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۰۷

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور با استقبال از بهسازی قایق‌های صیادی، گفت: اگر جای استفاده از قایق‌های صیادی بنزینی، استفاده از قایق‌های گازوئیلی یا بنزینی چهار زمانه فراگیر شود، هم آلودگی کاهش می‌یابد و هم هزینه صیادان کم می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، ۳۱ تیر سال جاری سیدپرویز محبی (معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران) گفت: برای تبدیل شناورهای صیادی بنزینی به گازوئیلی تسهیلات ارزان قیمت بانکی به صیادان متقاضی پرداخت می‌شود.

در این ارتباط یعقوب دوجی (رئیس اتحادیه صیادی کل کشور) به ایلنا گفت: طرح بهسازی قایق‌های صیادی بسیار خوب و ضروری است. در صورتی که استفاده از قایق‌های گازوئیلی یا بنزینی چهار زمانه فراگیر شود، هم شاهد کاهش هزینه‌ها و هم شاهد کاهش آلودگی زیست محیطی هستیم.

او ادامه داد: در این بین مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شوند. اول اینکه قایق‌ها وارداتی هستند و با محدودیت‌های اعمال شده و نوسانات اقتصادی واردات آنها سخت و گران است. صیادان که اکنون به دلیل شیوع کرونا با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند، نمی‌توانند هزینه‌ها را متقبل شوند، بنابراین باید حمایت‌هایی صورت بگیرد.

دوجی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای تبدیل قایق‌های بنزینی به قایق‌های گازوئیلی عنوان کرد: همانطور که عنوان شد در توان مالی صیادان نیست که چنین کاری را انجام دهند. اول باید زمینه‌های تهیه قایق‌ها یا بهسازی آنها فراهم شود و در ادامه با دادن تسهیلات مناسب کار جایگزینی صورت گیرد. اگر این اتفاق بیفتد هزینه‌ها پایین می‌آید و معیشت صیادان بهتر می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز