خبرگزاری کار ایران

نظری:

شهرداری مصوبات افزایش حقوق کارکنان را اعمال نمی‌کند/ این رفتار موجب نارضایتی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۰۸۸

عضو شورای شهر تهران از اعمال نشدن افزایش حقوق کارکنان شهرداری گلایه کرد و گفت: شهرداری مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند.

«حجت نظری» عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه متاسفانه شهرداری مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند، گفت: در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی بود که شهرداری تهران نیز مطابق سایر بخش‌ها با مشکلاتی در زمینه منابع درآمدی مواجه شود. به همین سبب کاهش تخصیص بودجه در مواردی که اولویت ندارد، امری اجتناب‌ناپذیر بود.

او ادامه داد: اما در این میان شاهد بودیم که مدیران ارشد شهرداری برای جبران این کسری بودجه، در چند ماه اخیر تصمیمات غیرقابل توجیهی در قبال حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تهران گرفته‌اند.

نظری اضافه کرد: پرداخت حقوق علی‌الحساب در فروردین‌ماه و جبران بخشی از آن در اردیبهشت، تاخیر در اعمال مصوبات افزایش حقوق کارکنان ثابت، حذف ردیف کمک‌هزینه نهار از فیش حقوقی کارکنان، کاهش سقف اضافه‌کار و تعطیل‌کاری کارکنان (که جبران‌کننده میزان حقوق کارکنان شهرداری است) و... در چهار ماه ابتدایی سال ۹۹ موجب شده است، نگرانی‌های متعددی برای پرسنل زحمت‌کش شهرداری تهران به‌وجود آید. با افزایش افسارگسیخته تورم در سال جاری و همچنین افزایش هزینه‌های روزمره افراد برای رعایت بهداشت و مراقبت در برابر بیماری کرونا، انتظار می‌رفت شهرداری توجه بیشتری به نیروهای خود داشته باشد.

رییس کمیته تنقیح شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، می‌توان راهکارهایی مثل عدم تخصیص برخی پروژه‌های غیرضرور، حذف هزینه‌های غیرضرور در قالب تنخواه در اختیار مدیران، نظارت بیشتر بر واریز درآمدها به حساب شهرداری، حذف بخشی از مزایای مدیرانی که به گواه اسناد از شهردار تهران حقوق بیشتری می‌گیرند و... را پیشنهاد کرد تا کسری بودجه و کاهش درآمد شهرداری جبران شود.

او در پایان تاکید کرد: به معاون برنامه‌ریزی و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی تذکر می‌دهم که این رفتار موجب نارضایتی در نیروهای شهرداری و همچنین به خطر افتادن معیشت آنها خواهد شد. لازم است شهردار تهران هرچه زودتر راهکاری بیابد که این خسارت ایجاد شده را جبران کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز