خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورایعالی کار:

چرا حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی در هیات دولت تصویب نشد؟/ کارگران را از ۸۰۰ هزار تومان محروم کردند!

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۰۶۶

آیت اسدی با انتقاد از عدم تصویب افزایش حق مسکن گفت: در این شرایط گرانی قادر به درک رویکردهای دولت نیستیم!

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه هفدهم خرداد شورایعالی کار، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران به تصویب رسید اما علیرغم وعده‌های دولت برای اجرایی شدن آن از تیرماه، هنوز مصوبه افزایش حق مسکن در هیات دولت تصویب نشده است.

عدم ابلاغ افزایش حق مسکن، انتقاد کارگران را برانگیخته است؛ چرا دولت تن به ابلاغ افزایش حق مسکن نمی‌دهد؟!

آیت اسدی (عضو کارگری شورایعالی کار) در این رابطه می‌گوید: در صورتجلسه هفدهم خرداد، افزایش  دستمزد با افزایش حق مسکن در یک صورتجلسه بود و قرار بود همه با هم اجرایی شود.

به گفته اسدی، افزایش ۲۶ درصدی پایه مزد و حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی، روی‌هم‌رفته یک پکیج یا بسته مزدی بود که بایستی با هم همزمان اجرا شود.  

عضو کارگری شورای عالی کار ادامه داد: در نامه‌ای که وزیر کار برای هیات دولت فرستاد، تخلف صورت گرفت چون قرار نبود زمان شروع اجرای حق مسکن را از تیرماه بزند؛ قرار بود نامه بدن تاریخ و زمان باشد و ما با مطالبه‌گری، دولت را مجاب کنیم که افزایش حق مسکن را از ابتدای سال اجرایی نماید نه از تیرماه.

چرا دولت افزایش حق مسکن را ابلاغ نمی‌کند؛ اسدی با بیان اینکه ما کارگران و نمایندگان کارگری به اهمال و بی‌توجهی دولت انتقاد بسیار داریم؛ اضافه می‌کند: باتوجه به گرانی‌های افسارگسیخته، ۲۰۰ هزار تومان افزایش حق مسکن دیگر هیچ ارزشی ندارد اما مساله اینجاست که  همین مبلغ بی‌ارزش را هنوز به کارگران نداده‌اند. هر روز سبد معیشت گران‌تر می‌شود و سفره‌های کارگران خالی‌تر؛ در این شرایط نمی‌دانیم دولت چه فکری دارد و چرا این کارها را می‌کند؟

وی در پایان تاکید می‌کند: وقتی افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن قرار نیست از تیرماه اجرایی شود، یعنی کارگران چهارماه این ۲۰۰ هزار تومان را از دست می‌دهند؛ این اهمال و تاخیر طولانی، برخلاف تمام وعده‌های قبلی دولت است و هم کارگران و هم نمایندگان کارگری را به دولت بی‌اعتماد می‌سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز