خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران هفت تپه به سی‌وششمین روز رسید

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۷۳۷

اعتراض صنفی صدها کارگر مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از صبح امروز (دو‌شنبه ۳۰ تیر ماه) وارد سی و ششمین روز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با شروع اعتراض کارگران هفت تپه از روز شنبه (۲۴ خرداد)، صبح امروز نیز برخی کارگران بخش حراست مجتمع به جمع همکاران معترض خود پیوستند.

به گفته کارگران، حدود ۶۰ نفر از کارگران بخش حراست که مزایای اضافه‌کاری آنها در یک ماه گذشته کامل پرداخت نشده است، به جمع همکاران خود پیوستند. سایر کارگران که در بخش‌های مختلف مجتمع کشت و صنعت هفت تپه  کار می‌کنند، خواستار دریافت دو تا سه ماه حقوق معوقه و تامین امنیت شغلی‌شان هستند.

کارگران گفتند: خواسته اصلی و مشترک همه کارگران هفت تپه خروج بخش خصوص از مجتمع است چراکه معتقدیم خصوصی‌سازی در هفت تپه باعث ورشکسته شدن آن شده و امروز شاهدیم کارفرما با رها کردن مجتمع  تمایلی به ادامه تولید و بازسازی کارخانه برای تولید شکر ندارد.

آنها با بیان اینکه وضعیت مالی مناسبی نداریم و منتظریم تا کارفرما هرچه سریع‌تر بخشی از مطالباتمان را بپردازد، در ادامه اظهار داشتند: طبق صورتجلسه‌ای که اعضای شورای کارگری هفت تپه با معاون وزیر کار و چند تن از مسئولان دیگر در تهران داشته‌اند، قرار بود تا پایان امروز (سی تیر) یک ماه از معوقات کارگران پرداخت شود که تا این لحظه هیچ خبری نیست.

آنها در ادامه عنوان کردند: کارگران هفت تپه در شرایطی پیگیر مطالبات خود هستند که بحران کرونا نیز بر مشکلات این استان و ساکنان آن افزوده است. درخواست ما این است که اگر قرار نیست مسئولان به مشکلات کارگران هفت تپه رسیدگی کنند و سکوت اختیار کرده‌اند، حداقل شرایطی ایجاد کنند تا کارگران بیشتری به کرونا مبتلا نشوند.

کارگران با بیان اینکه بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌شان باعث کاهش انگیزه کار شده است، در ادامه پیرامون دلیل مخالفت خود با بخش خصوصی هفت تپه گفتند: حدود ۵ سال است کارفرمای بخش خصوصی با رها کردن هفت تپه در پرداخت مطالبات قانونی کارگران کوتاهی می‌کند. همچنین با ورود بخش خصوصی مجتمع نیشکر هفت تپه که زمانی یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی در کشور بود، رو به نابودی می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز