خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی واگن‌سازی تهران مطرح کرد:

واگن‌سازی تهران مشغول ساخت قطار ملی است/ خبر تعطیلی یک اشتباه رسانه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۰۶۵

مدیر روابط عمومی واگن‌سازی تهران گفت: این کارخانه با حدود هزار کارگر درحال تولید قطار ملی است و اینکه در رسانه‌ها مطرح شده واگن‌سازی در آستانه تعطیلی است، یک اشتباه رسانه‌ای‌ست.

مهدی کمالوندی  (مدیر روابط عمومی واگن‌سازی تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح خبر روز گذشته رئیس شورای شهر تهران که خبر از  تعطیلی کارخانه واگن‌سازی تهران داده‌اند، گفت: آقای هاشمی گفته‌اند در صورت تامین نشدن منابع مالی کارخانه واگن‌سازی از سوی شهرداری؛ امکان تعطیلی این کارخانه وجود دارد بنابراین وقوع این اتفاق؛ شرمندگی مسئولان را در پی خواهد داشت.

او با بیان اینکه هدف آقای هاشمی در جلسه روز گذشته شورای شهر دادن هشدار به مسئولان شهرداری بوده است، افزود: قصد ایشان از دادن این خبر این بوده که اگر شهرداری به موقع نتواند منابع مالی این کارخانه را تامین کند امکان تعطیلی این کارخانه وجود دارد و اعضای شورای شهر نیز به هر ترتیب با تامین منابع مالی، مانع این اتفاق خواهند شد.

کمالوندی با بیان اینکه آنچه رسانه‌ها برای این خبر تیتر کرده‌اند، اشتباه بوده است؛ درباره وضعیت واگن‌سازی تهران افزود: در حال حاضر شرکت واگن‌سازی تهران مشغول ساخت قطار ملی است و روز ۲۲ بهمن ماه سالجاری این پروژه ملی رونمایی می‌شود.

به گفته وی؛ ۸۰ درصد از قطعات پروژه قطار ملی کاملا ساخت داخل است و فقط ۲۰ درصد از آن وارداتی است.

او گفت: وارداتی بودن این قطعات دلیلی بر این نیست که ما توانایی ساخت آنها را نداریم بلکه تولید این قطعات (در داخل که در زمره قطعات دارای عمر طولانی نیز هستند) برای سازنده‌های داخلی صرفه اقتصادی ندارد.

او در ادامه درباره وضعیت مطالبات مزدی کارگران واگن‌سازی تهران تاکید کرد: این کارخانه حدود هزار کارگر شاغل دارد که هیچ‌گونه معوقات مزدی طلبکار نیستند اما برخی از کارگران این کارخانه که با یک شرکت پیمانکاری تامین نیرو همکاری دارند از وضعت کار خود با پیمانکار رضایت ندارند. در این باره نیز شرکت واگن‌سازی تمام تلاش خود را برای رفع مشکل این کارگران بکار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز