خبرگزاری کار ایران

نماینده عسلویه و کنگان:

لزوم رفع تبعیض میان رسمی‌ها و پیمانکاری‌ها/ پنجاه درصد نیروهای عسلویه و کنگان باید بومی باشند

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۹۱۳

نماینده جنوب استان بوشهر گفت: بایستی مشکل اشتغال جوانان بومی در منطقه عسلویه و کنگان حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی احمدی (نماینده عسلویه و کنگان) در ارتباط با مشکلات کارگران پارس جنوبی گفت: پیگیری مشکلات درمان و حل مشکل اشتغال، دغدغه اصلی و اولویت ما در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: باتوجه به حضور صنعت در منطقه، بیکاری جوانان و گلایه آنها از این موضوع پذیرفتنی نیست.

نایب رییس کمیسون مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حضور صنعت نفت و گاز در منطقه موجب شده بخشی از کارها و شغل‌های مردم از بین برود یا تحت‌الشعاع قرار گیرد و اکنون به جرات بخش قابل توجهی از امید مردم بویژه جوانان منطقه، اشتغال در پارس جنوبی است.

 وی به برگزاری نشست‌های مکرر با مدیران صنعت بویژه پتروشیمی اشاره و بیان کرد: این جلسات و رایزنی‌ها در راستای ایجاد بستر برای اشتغال جوانان بومی حوزه انتخابیه است.

 نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه به موضوع ارتقاء و توانمندسازی نیروها اشاره و بیان کرد: در جلسه با دکتر هاشمی (رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) در حوزه توانمندسازی نیروهای بومی به نتایج مثبتی رسیدیم که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این زمینه امید می‌رود این مهم محقق شود.

احمدی گفت: مدعی ریشه‌کن شدن کامل بیکاری در منطقه نیستیم اما برای جذب نیروهای آماده به کار تمام تلاش خود را به کار بسته و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 وی به مشکل نیروهای حراستی در شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع گاز اشاره و عنوان نمود: برای حل مشکل برخی نیروهای حراستی سه جلسه با مدیر حراست مجتمع گاز پارس جنوبی داشته‌ایم تا نیروها بتوانند به سهولت جذب شوند.

 نایب رییس کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحقق وعده جذب حداقل ۵۰ درصد نیروی بومی در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها کمترین خواسته‌ی ما از مجموعه صنعتِ پارس جنوبی است. اجازه تضییع حقوق نیروهای بومی را نخواهیم داد.

 وی گفت: در سطح کلان نیز نشست‌هایی با هلدینگ پتروفرهنگ داشته‌ایم و به زودی نیز نشستی با مدیران هلدینگ خلیج فارس خواهیم داشت تا در آزمون‌های اخیر پتروشیمی‌ها حق نیروهای بومی ضایع نشود.

لزوم رفع تبعیض میان رسمی‌ها و پیمانکاری‌ها

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به تبعیض‌هایی که بین نیروهای پیمانکار و رسمی پالایشگاه‌ها و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد، ابراز داشت: نظر ما بر این است که این تبعیض‌ها باید ریشه‌کن شده و فاصله طبقاتی در بحث حقوق و مزایا برداشته شود.

وی افزود: وقتی نیرویی در پالایشگاه و یا مجموعه‌ای شاغل است چه دلیلی دارد که از امنیت شغلی برخوردار نباشد و رسمی شدن وی می‌تواند علاوه بر حل مشکلات معیشتی این عزیزان، معضلات مختلف را حل کرده و به آرامش خاطر آنها کمک شایانی نماید.

 احمدی افزود: بنابر این دیدگاه ما بر این است که نیروهای پیمانکار بایستی از شرایط موجود بهره‌مند شوند و اینکه پیمانکار باشند یا رسمی برای آنها تفاوتی ایجاد نمی‌کند و مدیران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز