خبرگزاری کار ایران

رفع بیکاری در سیستان و بلوچستان با افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۸۹۷

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان از نظر توان مهارتی در حد پایینی قرار دارد به همین سبب باید در زمینه مهارت اشتغالزایی و کارآفرینی در این استان اقدامات اساسی صورت گیرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خداداد اولیایی افزود: آمار بیکاری و جمعیت جوان استان سیستان و بلوچستان زیاد و نیازمند برنامه ریزی صحیح برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی است که این مهم رسالت فنی و حرفه‌ای را سنگین‌تر می‌کند.

او گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان وظیفه مهارت آموزی را در سطح استان دارد و در زمینه توانمندسازی افراد گام برمی‌دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل در هریک از شهرستان های استان توانسته براساس نیازسنجی مردم فعالیت‌هایی انجام دهد تا شخص با آموزش‌های مهارتی اشتغال پذیر شود.

اولیایی ادامه داد: باید با همکاری رسانه‌ها فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ارتقا پیدا کند تا هرفرد علاقه‌مندی موفق به دریافت گواهینامه مهارت و ایجاد شغل شود که این امر نیاز سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای نخستین بار شورای مهارت در استان تشکیل شده و دستگاه‌های زیادی در این زمینه همکاری می‌کنند که مصوبات خوبی نیز به همراه داشته و الگوی خوبی برای کشور شده است.

او خاطرنشان کرد: سه مصوبه در این شورا شامل ایجاد دپارتمان آموزش روستایی، صنایع دریایی بندری در حوزه جنوب و آب و کشاورزی به تصویب رسیده است.

اولیایی ادامه داد: همچنین در تلاشیم مرکز بین المللی مهارت را در چابهار راه اندازی کنیم که این طرح آماده و به زودی تصویب خواهد شد تا افراد علاقه‌مند از کشورهای همسایه بتوانند به این مرکز مراجعه کنند که براین اساس یک دیپلماسی مهارتی ایجاد خواهد شد.

او بیان کرد: از زمان شیوع کرونا نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به حالت تعطیل درآمده و تنها کارگاه‌های عملی با حداقل ظرفیت بین ۶ تا ۱۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و آموزش های تئوری نیز از طریق فضای مجازی ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز