خبرگزاری کار ایران

شهردار مهریز:

حقوق کارگران شهرداری مهریز دو ماه به تاخیر افتاده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۵۴۱

شهردار مهریز گفت: کارگرانی که در شهرداری مهریز و سازمان‌های وابسته به آن به صورت پیمانکاری و قراردادی مشغول به کار هستند، دست‌کم دو ماه حقوق معوقه طلب دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری مهریز، امیر حمزه زارع‌زاده (شهردار مهریز) گفت: ۷۰ نفر از پرسنل خدمات شهری و فضای سبز شهری و همچنین ۸۰ نفر از پرسنل شهرداری مهریز دو ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

او با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد کارگران شهرداری کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، افزود:  علت اصلی این مسئله تبعات اقتصادی گسترش شیوع کرونا است که در نتیجه آن مردم به دلیل مشکلات اقتصادی کمتر برای صدور پروانه یا پرداخت عوارض کمتر به شهرداری مراجعه می‌کنند.

زارع‌زاده گفت: درآمد شهرداری مهریز در حالی کاهش یافته است، که از سویی حدود ۳ درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده اختصاص یافته به شهرداری‌ها به حداقل کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر وضعیت تولید در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی مناسب نیست.

شهردار مهریز با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری برای برون‌رفت از بحران مالی شهرداری گفت: کارهای عمرانی شهرداری مهریز به صورت کامل تعطیل شده تا هزینه اضافی نداشته باشیم. در بخش خدمات شهری و فضای سبز نیز برای حفظ شرایط موجود کار می‌کنیم تا بار مالی اضافه به شهرداری وارد نشود. با این حال باز هم درآمدهای شهرداری کفاف نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر پیمانکاران مطالباتی از گذشته نیز دارند. همچنین با توجه به تورم و افزایش حقوق و مزایای کارگران در سال جاری نرخ‌های جدید پیمانکاران فضای سبز و خدمات شهری نیز تقریباً نزدیک به دو برابر شده است.

زارع‌زاده ادامه داد: ما این موارد را به استانداری یزد گزارش داده‌ایم. اما باید دانست که شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی هستند که درآمد خود را صرف هزینه‌های خود می‌کنند و دولت کمکی به شهرداری‌ها ندارد و فقط در قالب پرداخت ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مالیات بر ارزش افزوده نیز وابسته به درآمد و فروش کارخانجات از منابع تولیدی است. همچنین بخشودگی جرائم مالیاتی و مهلت برای ارائه اظهارنامه مالیاتی به تولیدکنندگان این مشکلات را تشدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز