خبرگزاری کار ایران

حق پرستی:

مرحوم سرحدی زاده در مبارزه با "جاهلیت سیاسی" پیشرو بود/ او هم و غم خود را برای تقویت رابطه کارگران با انقلاب اسلامی گذاشت

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۹۷

دبیر خانه کارگر تهران معتقد است که مرحوم «ابوالقاسم سرحدی‌زاده» در مبارزه به جاهلیت سیاسی پیشرو بود. وی در کنار سایر راهبران انقلاب اسلامی موفق شد خط مقاومت در برابر حرکت‌های مدنی مسالمت‌آمیز را بشکند و مطالبه‌گری را در مسیر عدم خشونت به جریان بی‌اندازد.

«اسماعیل حق پرستی»، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مرحوم ابوالقاسم سرحدی‌زاده پیش از انقلاب به شدت در مقابله نفوذ رژیم در ارکان مدنی کشور حساس بودند، گفت: به همین دلیل به اشکال مبارزه روی آوردند تا بتوانند خط مقاومت در برابر حرکت‌های مدنی مسالمت‌آمیز را بشکند و مطالبه‌گری را در مسیر عدم خشونت به جریان بی‌اندازد.

وی افزود: او در مبارزه به جاهلیت سیاسی پیشرو بود و تلاش می‌کرد تا مبارزه به نفع رژیم مصادره نشود؛ به همین خاطر ساواک برای او پرونده‌سازی کرد تا مبارزه مدنی را به سمت خشونت هدایت کند. سختی‌هایی که آقای سرحدی‌زاده متحمل شد زبانزد شخصیت‌های انقلاب اسلامی است؛ آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وی را از از پیش از انقلاب می‌شناختند و همواره از مشاوره او برای مبارزه با رژیم بهره برده می‌شد.

دبیر خانه کارگر تهران تصریح کرد: او یکی از بیشترین سنوات به زندان افتادن را در میان مبارزان با رژیم پهلوی داشت. وی حتی با جناح سیاسی موتلفه همکاری می‌کردند وپس از انقلاب هم به دلیل جایگاهی که در مبارزه داشتند وارد کمتیه مرکزی حزب جمهوری اسلامی شدند.

حق پرستی افزود: مرحوم سرحدی‌زاده هیچ چیز برای خود نخواستند و تمام هم و غم خود را برای تقویت رابطه کارگران با انقلاب اسلامی گذاشت. به این منظور وارد وزارت کار شدند و در مقام وزیر دست کارگران را گرفتند تا حقوق آنها مانند سال‌های پیش از انقلاب مورد تاخت و تاز قرار نگیرد. او همواره به قشری از کارگران که زیرحداقل دستمزد را دریافت می‌کردند و اشتغال غیررسمی داشتند توجه می‌‌کرد.

وی با بیان اینکه سرحدی‌زاده کلیه پیشنهاداتی که به نفع کارگران بودند را می‌پذیرفت، گفت: به عنوان وزیر کار هیچگاه برای خانه کارگر و نهادهای صنفی طاقچه بالا نگذاشتند و با آنها ابزار همدلی و بر علیه آنها قدم علم نمی‌کردند. زمانی که به عنوان وزیر کار در روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) برای بازدید به کارخانه تلویزون شهاب آمد، رو به کارگران گفت که من باید زیر پای شما را جارو کنم. چنین شخصیت بزرگی را نمی‌توان با کلمات توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز