خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

سرحدی‌زاده، نقطه عطف در خط حمایت از محرومان/ از استفسار برای تدوین قانون کار تا تلاش برای تصویب درمان رایگان کارگران

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۳۶۰

نصرالله دریابیگی در ارتباط با فوت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، وی را شخصیتی نستوه در حمایت از فرودستان دانست و گفت: سرحدی‌زاده تا آخرین لحظه حیات، دغدغه کارگران و بازنشستگان را داشت.

نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با فوت ابوالقاسم سرحدی‌زاده (وزیر کار دولت جنگ) ضمن تسلیت به خانواده ایشان و جامعه بزرگ کارگری گفت: سرحدی‌زاده یکی از بهترین‌های جامعه کارگری بود؛ ایشان چهارده سال در مبارزه  علیه طاغوت، در زندان رژیم شاه محبوس بود و برای پیروزی انقلاب، ایثار و فداکاریِ بسیار کرد.

وی افزود: ایشان از کسانی بود که استفسار تاریخی از حضرت امام(ره) در مورد قانون کار را صورت داد و در واقع  باعث و بانیِ تدوین قانون کار بود.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان مازندران ادامه داد: من چهل سال است در جامعه کارگری حضور دارم و با قاطعیت می‌گویم  سرحدی‌زاده از صمیم قلب حامی محرومان، فرودستان و کارگران و بازنشستگان بود. او اعتقاد کامل به نقش تشکل داشت و همواره در  راهِ تقویت تشکل‌های کارگری تلاش کرد.

به گفته دریابیگی، سرحدی‌زاده اعتقاد کامل به قانون اساسی در بخش تعاونی‌ها داشت و بر این باور بود که تعاونی‌های کارگری می‌توانند در بهبود معیشت کارگران بسیار موثر باشند؛ در قانون اساسی،  اقتصاد ما براساس نقش تعاونی‌ها استوار است و بایستی تعاونی‌ها رونق بگیرند.

او ادامه می‌دهد: سرحدی‌زاده اعتقاد بر این داشت که سه‌جانبه‌گرایی و مشارکت نمایندگان کارگران و بازنشستگان در همه تصمیم گیری‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، نقش موثر دارد. ایشان اعتقاد داشت که زیرمجموعه وزارت کار باید کارگران را به شیوه پیامبر اکرم(ص) نگاه کنند؛ پیامبر اکرم(ص) روزی خم شد و دست پینه‌بسته‌ی کارگر را بوسید.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با تاکید بر اینکه ایشان در مسائل کارگری نقش‌آفرین مهمی بود، ادامه داد: علاوه بر اینکه در تدوین قانون کار نقش مهمی داشت، در تدوین قانون الزام نیز نقش آفرین بود. سرحدی‌زاده در دیدار با رئیس جمهور وقت، قانون الزام را با جدیت پیگیری کرد و بانی درمان رایگان کارگران شد. ایشان اسوه‌ی دفاع از محرومان و یک شخصیت نستوه به تمام معنا بود؛ او در تمام عمر در کنار کارگران ایستاد و تا آخرین روز حیات، دغدغه‌ی محرومان، ضعفا، کارگران و بازنشستگان را داشت. او اعتقاد داشت در مجلس باید تعداد نمایندگان کارگری زیاد باشد و از هر استان کشور، چند نماینده کارگر در مجلس حضور داشته باشند.

دریابیگی در پایان اضافه کرد: من به عینه دغدغه‌مندیِ سرحدی‌زاده را در آخرین سال‌های حیات ایشان دیده‌ام و با جرئت می‌گویم ایشان نقطه عطف بزرگی در خط دفاع از محرومان ایران بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز