خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران «کاشی اصفهان» ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۴۴۵

برخی منابع کارگری با اشاره به بلاتکلیفی کارگران و وضعیت کارخانه کاشی اصفهان از بلاتکلیفی خود خبر دادند. با این وجود یک مقام استانداری از واریز بدهی‌ها در مدت کوتاهی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه کاشی اصفهان در تشریح جزئیات مشکلات کارخانه کاشی اصفهان گفتند: ما کارگران کارخانه کاشی اصفهان چند سال مطالبه پرداخت نشده داریم و به‌رغم مطالبات پیشین، حقوق سه ماه نخست سالجاری را نیز طلبکاریم.

آنها اظهار داشتند: تعدادی از همکاران ما به صورت خودخواسته محل کار خود را‌‌ رها کرده یا به مرور بازنشسته شده‌اند بطوری که هم‌اکنون تعداد کارگران کارخانه به حدود ۴۰۰ نفر رسیده است.

کارگران این کارخانه عمده مشکل کارخانه کاشی اصفهان را مشکلات مدیریتی و مالکیتی عنوان کرده و گفتند: کارخانه کاشی اصفهان بار نخست بین سال‌های ۸۸ تا ۹۳ به بخش خصوصی واگذار شد. سال ۹۴ مالک کارخانه تغییر کرد و در نهایت سال ۹۷ شاهد ورود یک سرمایه‌گذار دیگر بودیم که همزمان با ورود او بخشی از معوقات مزدی کارگران پرداخت شد اما مابقی مطالبات همچنان پرداخت نشده باقیمانده است.

آنها مدعی شدند که هر یک از ما کارگران به‌صورت میانگین ۱۷ تا ۲۵ سال سابقه کار داریم اما استمرار وضعیت فعلی کارخانه نگرانی ما را بیش از حد کرده است.

این کارگران با اشاره به پیگیری وضعیت خود ازسوی مسئولان مختلف استانی اظهار داشتند: تاکنون وعده‌های زیادی از طرف مسئولان به ما داده شده اما نتیجه‌ای مبنی بر متقاعد کردن کارفرما برای پرداخت حقوق کارگران به دست نیامده است.

در همین رابطه حسن قاضی عسگر (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان) روز گذشته گفت: مشکل شرکت صنایع کاشی اختلاف‌نظرهای سرمایه‌گذاران است که تا دو هفته آینده رفع می‌شود.

او با اشاره به اینکه شرکت صنایع کاشی اصفهان قدمتی نزدیک به نیم قرن دارد و یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولیدکننده کاشی در ایران است، اظهار داشت: اختلاف‌نظرهایی توسط سرمایه‌گذاران شرکت صنایع کاشی اصفهان ایجاد شده که در دو هفته آینده این موضوع به طور کامل حل می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی برای کارگران این شرکت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز