خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگرانِ مسئولِ ضدعفونی اتوبوس‌ها نسبت به پایین بودن مزد و مزایا/ کارمان سنگین است و حقوق‌مان پایین!

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۷۰

کارگرانی که کار ضدعفونی اتوبوس‌های شرکت واحد را در شهرهای مختلف برعهده دارند، می‌گویند: علیرغم سنگین بودن حجم کار، دستمزدمان بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از آمدنِ کروناویروس، شرکت‌های پیمانکاری در شهرهای مختلف وظیفه‌ی ضدعفونی کردنِ اتوبوس‌های داخل شهری را برعهده گرفتند. این شرکت‌ها نیروهایی را استخدام کردند که هر کدام در روز مسئول ضدعفونی چندین اتوبوس هستند.

برخی از این نیروها که در استان‌های مختلف مشغول به کار هستند، در تماس با ایلنا، از شرایط بد شغلی خود انتقاد کردند و گفتند: کار ما بسیار سنگین است؛ حجم کار بالاست اما دستمزدمان بسیار پایین است؛ ما حداقل دستمزد را بدون هیچ مزایایی گاهاً با ماه‌ها تاخیر دریافت می‌کنیم درحالیکه با مواد شوینده و ضدعفونی سروکار داریم و با زدن ماسک و تجهیزات، در این گرما به دشواری کار می‌کنیم.

خواسته‌ی این کارگران، نظارت مجموعه‌ی شهرداری و شوراهای شهرها بر عملکرد کارگران پیمانکاری زیرمجموعه‌ی خود است؛ آنها می‌گویند: کارگرانی که چنین کار دشواری را برعهده دارند باید از سطح مناسبی از مزایای مزدی برخوردار باشند و دستمزدشان به موقع پرداخت شود؛ در ضمن باید بر حجم کار کارگران نظارت شود؛ برخی شرکت‌ها یک کار بسیار سنگین را با تعداد کم کارگر به انجام می‌رسانند و این رویه، به کارگران فشار زیادی وارد می‌آورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز