خبرگزاری کار ایران

بیش از ۶ هزار واحد آسیب دیده از کرونا به بانک‌های عامل لرستان معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۳۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: تعداد 6 هزار و 921 واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، «علی آشتاب» در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا که از سوی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی پیامک دریافت نموده‌اند بایستی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر همین اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع  ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بوده‌اند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام و از تسهیلات مذکور بهره‌مند شدند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه به واحدهای فاقد کد کارگاهی و بیمه شده اشاره کرد و افزود: ارسال پیامک دعوت متقاضیان تسهیلات کرونا که فاقد کد کارگاهی و بیمه شده هستند نیز آغاز شده و طی مذاکرات صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و مقرر شده لیست افرادی که هویت آنها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، هرچه سریع‌تر ارائه شود.

آشتاب با اشاره به معرفی واحدهای کسب و کار خسارت دیده از کرونا به بانکهای استان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تاکنون تعداد ۶ هزار و ۹۲۱ طرح با اشتغال ۹ هزار و ۲۸۹ نفر و مبلغ تسهیلات ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده که مراحل پرداخت به این واحدها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار مبلغ این تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کارهای آسیب دیده و  ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحدهایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، است. نرخ سود بانکی این تسهیلات حمایتی ۱۲ درصد بوده و تا آبان ماه سال جاری دوره تنفس دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز