خبرگزاری کار ایران

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد؛

۱.۵ میلیون نفر از جمعیت فعال کشور کاسته شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۳۴

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار درباره نرخ بیکاری نشان می‌دهد به دنبال شیوع کرونا، در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت فعال کشور کاسته شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، آمار فصلی مرکز آمار تحت با بررسی تاثیر شیوع کووید ۱۹ بر بازار اشتغال منتشر شد.

هر چند اطلاعات مندرج در گزارش مرکز آمار حاکی از کاهش نرخ بیکاری است، اما در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته جمعیت فعال کشور ۳.۷ درصد کمتر شده است.

جمعیت شاغلان ١٥ ساله و بیشتر در این فصل ٢٢ میلیون و ٩٦٣ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل تقریبا یک میلیون و پانصد هزار نفر کاهش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار ١٣٩٩، بخش خدمات با ۴۹.۷ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۱.۸ درصد و کشاورزی با ١٨.٦ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ۲۴.۵ درصد از فعالان این گروه سنی در بهار ١٣٩٩ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٨) ٢.٠ درصد کاهش یافته است.

بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در بهار ١٣٩٩، ۱۶.۷ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به بهار ١٣٩٨، به میزان ١.٥ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز