خبرگزاری کار ایران

فعالیت "قند و شکر اهواز" با ۴۰۰ کارگر از سر گرفته می‌شود/ پایان تعطیلات ۱۲ ساله

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۲۹

واحد تولیدی کارخانه قند و شکر اهواز که از حدود ۱۲ سال پیش فعالیت خود را متوقف کرده بود، طی سه تا چهار ماه آینده فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

منابع کارگری در کارخانه قند اهواز به خبرنگار ایلنا گفتند: مقرر شده فعالیت تولیدی کارخانه قند و شکر اهواز طی سه تا چهار ماه آینده با حدود ۴۰۰ کارگر از سر گرفته شود.

یکی از کارگران با بیان اینکه فعالیت این واحد تولیدی از تیر ماه سال ۸۷ متوقف شده است، افزود: این کارخانه قبل از تعطیلی حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی شاغل داشت که حدود ۱۳۰ کارگر قراردادی همزمان با تعطیلی کارخانه بیکار شده و مابقی که رسمی بودند طی چند سال گذشته بازنشسته و بازخرید شده‌اند و فقط چند نفر باقی مانده‌اند.

او گفت: از مجموع کارگران شاغل در کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز بعد از اعلام تعطیلی این کارخانه، تنها ۱۶ نفر باقیمانده‌اند که به دنبال پرداخت سختی کار خود برای بازنشستگی هستند.

این کارگر قند اهواز اظهار داشت: مالکان اصلی این کارخانه دو بانک هستند که در دوازده سال گذشته کارخانه و کارگرانش را رها کرده بودند.

وی با بیان اینکه او و همکارانش در این مدت برای بازگشایی کارخانه و بازگشت به کار بارها به نهادهای مختلف دولتی در استان خوزستان و شهر اهواز مراجعه کرده‌اند، افزود: اخیرا با پیگیری مسئولان استانی و جلساتی که در این خصوص برگزار شده، پس از واگذاری کارخانه به بخش خصوصی خطوط تولیدی آن در حال راه‌اندازی است و قرار است حدود ۴۰۰ کارگر نیز  بعد از آماده‌سازی جذب کار شوند.

این کارگر کارخانه قند اهواز از مسئولان درخواست کرد برای سر پا نگه داشتن این واحد بزرگ تولیدی و رفع مشکلات آن که امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد، همچنان کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز