خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری‌ها برای پرداخت منظم دستمزدها/ در این شرایط کرونا با مشکلات مالی روبرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۲۳۰

کارگران شهرداری‌ها خواستار پرداخت منظم دستمزدها و حق بیمه‌ها هستند. آنها می‌گویند بایستی مقامات بالاتر به کار شهرداری‌ها نظارت کنند.

جمعی از کارگران شهرداری‌ها به خصوص از استانهای غربی کشور در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط دشوار زندگی خود خبر دادند و گفتند: در این اوضاع اقتصادی و علیرغم وجود تهدید کرونا، حقوق کارگران شهرداری‌ها با ماه‌ها تاحیر پرداخت می‌شود و این کارگران علیرغم همه سختی‌ها مجبورند بدون دریافت حقوق کار کنند.

کارگران شهرداری مریوان که هنوز همه مطالبات مزدی آنها پرداخت نشده با توجه به اوضاع قرمز کرونا در استان کردستان می‌گویند: علیرغم این اوضاع، باید برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم؛ شهرداری‌ها ادعا می‌کنند بودجه نداریم و نهادهای بالادستی نیز هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند؛ کارگران شهرداری‌ها سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهند و کار آنها برای حفظ آرامش و نظافت شهرها بسیار مهم است؛ به همین دلیل باید شوراهای شهر، استانداری‌ها و حتی مقامات وزارت کشور به فکر این کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آنها اختصاص دهند.

در عین حال، کارگران شهرداری‌های استان آذربایجان غربی نیز با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود می‌گویند: علاوه بر دیرکرد در پرداخت دستمزدها، حق بیمه‌ها نیز با تاخیر پرداخت می‌شود و معمولاً کارگران شهرداری‌ها برای استفاده از دفترچه‌های بیمه خود با مشکل مواجهند.

کارگران شهرداری‌های آذربایجان غربی و کردستان که در استان‌های محروم کشور، کار و زندگی می‌کنند، توقع دارند مسئولان بیش از اینها به مساله معیشت و پرداخت دستمزد آنها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز