خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

عملکرد مناسب شستا در شفاف‌سازی/ با کلیات عرضه شستا در بورس موافقیم/ وزیر تعاون هفته آینده به مجلس می‌آید

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۰۹۴

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس همکاری لازم را برای افزایش درآمد شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با دومین روز از هفته تامین اجتماعی ولی اسماعیلی (نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس) و علی بابایی کارنامی (سخنگوی این کمیسیون) از نمایشگاه دائمی دستاوردهای شستا بازدید کردند.

در این بازدید محمد رضوانی فر (مدیرعامل شستا) توضیحاتی درباره محصولات تولید شده در شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی ارائه داد. 

در ادامه ولی اسماعیلی (نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس) با بیان اینکه ارزیابی‌های گذشته و مقایسه آن با دستاوردهای فعلی نشان می‌دهد، شستا گام‌های رو به جلو زیادی برداشته است، گفت: مجلس یازدهم در ارتباط با شستا چند موضوع را مدنظر دارد. بحث اول که حساسیت زیادی روی آن داریم، شفافیت در شستا است که قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده است. 

او ادامه داد: ورود شستا به تولید موضوع مهم دیگری است. انتظار داریم با عملکرد درست درآمد شستا که در یک سال اخیر افزایش داشته، بیشتر افزایش یابد تا نهایتا افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی منتفع شوند. در این زمینه مجلس یازدهم آماده رفع خلأهای قانونی است. 

این نماینده مجلس با اشاره به عرضه اولیه شستا در بورس گفت: در راستای تحقق شفافیت ما در کلیات موافق این عرضه هستیم. عرضه‌های اولیه شستا خوب صورت گرفته است و امیداورم این واگذاری‌ها گامی در راستای جهش تولید شرکت‌های زیرمجموعه شستا باشد. چشم‌انداز ما این است که محصولات شستا بتواند بازارهای کشورهای همسایه با حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت را پوشش دهد و مردم از سود آن منتفع شوند. 

او در جواب سوالی مبنی بر اینکه این شائبه وجود دارد که دولت قصد دارد بدهی خود به تامین اجتماعی را با واگذاری برخی شرکت‌های زیان ده، تسویه کند، بیان کرد: کمیسیون اجتماعی به این مباحث ورود می‌کند و اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. در این کمیسیون کارگروه‌های تخصصی تشکیل و واگذاری‌ها بررسی می‌شود. ارزیابی ما نشان می‌دهد که شستا عملکرد مناسبی در زمینه واگذاری و انحلال شرکت‌هایی که زیان ده بوده‌اند، داشته است. در مواردی شرکت‌هایی حتی پول کارکنان‌ خود را نداشتند، اما در برابر واگذاری یا انحلال مقاومت می‌کردند که این کار با عملکرد درست صورت گرفت. 

اسماعیلی همچنین عنوان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیونی که کارش مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، ارتباط و تعامل نزدیکی با این وزارتخانه و سازمان‌های زیرمجموعه آن خواهد داشت. هفته آینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس می‌آید و با اعضای کمیسیون اجتماعی صحبت می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز