خبرگزاری کار ایران

کبیری به ایلنا خبر داد:

آمادگی معاونت تعاون برای اجرای ساز و کارهایِ جذب سرمایه از طریق "تعاونی‌های سهامی عام" /تعاونی از سقوط اقتصادی پیشگیری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۸۴

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی معاونت تعاون، برای اجرای ساز و کارهای لازم در زمینه جذب سرمایه‌های مردم از طریق «تعاونی‌های سهامی عام» در بازار سرمایه خبر داد.

«محمدجعفر کبیری» در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا، که آیا تعاونی‌ها ظرفیت جذب سرمایه سرگردان و تورم‌زا از بازارهای سکه و ارز را دارند، گفت: تعاونی‌ها می‌توانند با جذب سرمایه‌های خرد محلی و حمایت‌های پایدار دولتی، اشتغال منطقه‌‌ای را رونق ببخشند. بر این اساس، تعاونی‌ها به آب‌گیرهایی می‌مانند که از آثار مخرب سرگردانی سرمایه‌ها، جلوگیری می‌کنند و سیل نقدینگی را به جای هدایت به سمت بازار ارز و سکه، به تولید هدایت می‌کنند و جلوی فجایع منفی را می‌گیرند.

وی افزود: اینگونه حجم عظیمی از سرمایه صرف ایجاد اشتغال و تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی می‌شود. در تمام کشورهای دنیا ازجمله آمریکا، تعاونی‌ها در هنگام بحران‌های اقتصادی فراگیر به دلیل تاب‌آوری بالا سرمایه‌های سرگردان را جذب می‌کنند و از سقوط اقتصاد جلوگیری می‌کنند. در ایران هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویژه از تعاونی‌ها و SME-ها حمایت می‌کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست‌های خاص و عامی را به منظور حمایت از تعاونی‌ها تعریف کرده‌ایم، گفت: در این چارچوب، در قالب مشاوره و ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها کمک می‌کنیم تا نوآوری و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

کبیری از آمادگی معاونت تعاون برای اجرای ساز و کارهای لازم در زمینه جذب سرمایه‌های مردم از طریق تعاونی‌های سهامی عام در بازار سرمایه خبر داد و گفت: در صورت استقبال بورس، آمادگی پیشتیبانی از تعاونی‌های سهام عام برای جذب سرمایه‌ها را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز