خبرگزاری کار ایران

حاجی‌پور:

۴۰۰ واحد صنعتی آمل تعطیل است/ کارخانه "دیزل" در حال تعطیلی و فروپاشی است

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۸۴۳

نماینده مردم آمل در مجلس از تعطیلی ۴۰۰ واحد صنعتی حوزه انتخابیه خود خبر داد و نسبت به عدم واریز ۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ها به حساب تولیدکنندگان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، رضا حاجی‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش سرپرست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز گفت: یکی از چالش‌های مهم صنایع کشور از گذشته تاکنون سنتی بودن ماشین‌آلات است و هرچند در سال‌های اخیر برای به‌روزرسانی ماشین‌آلات قدم‌هایی برداشته شده است اما این قدم‌ها کافی نیست.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد از آزادسازی یارانه‌ به حساب تولیدکنندگان واریز شود اما این اتفاق نیفتاد و سبب تعطیلی کارخانه‌های تولیدی شد. با آزادسازی یارانه‌ها نهاده‌ها چند برابر شده و کارخانه‌ها قدرت خرید این نهادهها را نداشتند و مخارجی همچون حقوق کارکنان و نگهداری کارخانه‌ها منجر به تعطیلی آنها شد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه آمل حدود هزار و 300 واحد صنعتی کوچک و بزرگ وجود دارد، گفت: حدود 400 واحد صنعتی در شهرستان‌های آمل تعطیل شده است، همچنین در سال جهش تولید باید در راستای ایجاد کارخانه و صنایع اقدامات اساسی صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی کارخانه دیزل واگذار شد اما امروز در حال تعطیلی و فروپاشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز