خبرگزاری کار ایران

نعیمی:

ادبیات حقوقی ایران در حوزه تامین اجتماعی فقیر است/ قانون تامین اجتماعی نیازمند شرح، تفسیر و نقد علمی است

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۴۷۳

یکی از مهمترین راهبردهای دفتر قوانین و مقررات معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی، تقویت واحدهای حقوقی استان‌ها است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی در جمع سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، سرپرست و کارشناسان اداره حقوقی این اداره کل افزود: وجود یک واحد حقوقی سلامت می‌تواند از شکل‌گیری پروند‌ه‌ها، به‌روزرسانی آن و در نهایت کاهش تردد آحاد مردم را ساماندهی کند و سطح رضایتمندی مخاطبان را نیز ارتقا بخشد.

وی افزود: افزایش نیرو با توجه به نوع و تعداد پرونده‌ها، ایجاد فضای مناسب اداری، توسعه سامانه الکترونیکی، تاکید بر حفظ کرامت کارکنان و مراجعان، تقویت اخلاق حرفه‌ای در نزد کارکنان، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان و تحلیل کارشناسانه و علمی قوانین؛ مهمترین اولویت‌هایی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای جایگاه حقوقی ادارات کل تامین اجتماعی دارد و تلاش داریم با کمک مسئولان و کارشناسان انتظارات را برآورده نماییم.

مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی نیروهای ادارات حقوقی استان‌ها را نیروهایی شریف، تلاشگر، توانمند و متعهد در جهت حفظ منافع سازمان و رعایت حقوق مردم دانست و افزود: نباید بار منفی بعضی از مصوبات دولتی؛ فرسودگی و فرسایش روحی و روانی کارکنان را فراهم نماید.

نعیمی یکی از عمده‌ترین مشکلات حقوقی در سازمان تامین اجتماعی را وضع قوانین و مقرراتی دانست که بدون آنکه بار مالی آن پیش‌بینی یا تامین شده باشد، سبب شده سازمان در اجرای آن با مشکلات روبه‌رو شود.

مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی نبود تحلیل و تشریح علمی از قوانین را یک غفلت تاریخی و فقر پنهان یاد کرد و گفت: ادبیات حقوقی کشورمان ایران در حوزه تامین اجتماعی فقیر است و در این میان قانون تامین اجتماعی مصوب سال 1354 که مهمترین منبع این شاخه از حقوق عمومی است، نیازمند شرح، تفسیر و نقد علمی است.

در این دیدار حسین امیری‌گنجه، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های دفتر حقوقی، توجه به جذب نیرو در به حداقل رساندن پرونده‌ها و اهمیت به برطرف شدن نگرانی کارکنان حقوقی را مورد تاکید قرار داد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: در جهت افزایش سطح رضایتمندی مخاطبان امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام‌شده مدت انتظار پرونده‌ها به کمتر از یک ماه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز