خبرگزاری کار ایران

شرایط مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در زمان کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۳۷۴

طی مصاحبه تلویزیونی مدیرکل تامین اجتماعی قزوین، شرایط مقرری‌بگیران بیمه بیکاری مشاغل پرخطر در زمان پیشگیری از شیوع کرونا تبیین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیروس نصیری ارائه خدمات غیرحضوری و امهال حق بیمه کارفرمائی در برخی مشاغل ریسک‌پذیر را از جمله مهمترین اقدامات در این وضعیت عنوان نمود و گفت: سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی غیردولتی و مشاع بین‌النسلی است و ماهانه دو هزار میلیارد تومان از درآمدهای آن تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته لذا همراهی کارفرمایان در پرداخت حق بیمه و به ویژه مطالبات 600 میلیارد تومانی آنان به استان ضروری است و از سوئی نیز ما خود را مدیون حمایت‌های مجامع کارگری و کارفرمائی دانسته تا تکلیف و وظیفه اصلی خود را انجام دهیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین در ادامه افزود: تعداد بیکاران استان که در اسفند ماه 98 در مشاغل پرخطر در شرایط کرونا قرار گرفته‌اند 2974 نفر بوده که وضعیت آنان پس از ثبت‌نام در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شده و یک هزار نفر آنان طی دو مرحله از مبلغ یک میلیون تومان تا یک میلیون و سیصد هزار تومان را دریافت و بررسی مابقی افراد پس از اصلاحات شماره شبا و .... در دست اقدام است و آمار فروردین سال جاری نیز در استان 6222 نفر بوده که 4244 نفر آنان در مرحله اول مبالغ را دریافت و دیگر مشمولین نیز پس از تکمیل اطلاعات خود در چند روز آتی مقرری را دریافت خواهند نمود.

وی در خاتمه حذف تامین اعتبار از دفاتر درمانی را در سال جاری ازجمله اقدامات موثر سازمان در زمینه استحقاق درمان در مسیر گام نهادن در مسیر نهضت آی تی عنوان نمود و گفت: خرسندیم که هم اکنون هیچ فردی برای امور بیمه‌ای خود نیازمند مراجعه حضوری به تامین اجتماعی نبوده و امید است با همراهی مخاطبین اعتماد ملی بین آنان ایجاد شده و تسهیل در ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان هرچه مطلوبتر از گذشته عملیاتی گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز