خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه عنوان کرد؛

همکاری با معاونت سیاسی-امنیتی استانداری برای افزایش ضریب نفوذ بیمه

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۶۷۲

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه با تاکید بر اینکه هر قدر ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی بیشتر باشد، مشکلات در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... کمتر می‌شود، از همکاری این صندوق با معاونت سیاسی-امنیتی استانداری این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سجاد طاهری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی مشکلات در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... کمتر می‌شود. بر این اساس تلاش ما این است که ضریب نفوذ این بیمه را در کرمانشاه افزایش دهیم.

او ادامه داد: اختیاری بودن بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باعث می‌شود کار جذب جامعه هدف مشکل شود و این هم به پایین بودن فرهنگ بیمه در ایران و همچنین شرایط اقتصادی برمی‌گردد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  کرمانشاه توضیح داد: در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی اجباری است. فکر می‌کنید اگر این اجبار برداشته شود، چند درصد از افرادی که اکنون بیمه هستند به صورت اختیاری خود را بیمه خواهند کرد؟ به نظر می‌رسد در چنین شرایطی تعداد زیادی ریزش خواهیم داشت. حال این شرایط برای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر وجود دارد.

او با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مدام و اعتماد‌سازی تنها راهکار افزایش تعداد بیمه‌شدگان اختیاری است، گفت: تمامی تلاش ما در کرمانشاه این بوده که بیمه را از اولویت‌های نهم و دهم خانوار به اولویت‌های اول و دوم تبدیل کنیم و موفقیت‌هایی هم در این زمینه حاصل شده است.

طاهری همچنین به همکاری با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استانی اشاره و عنوان کرد: اینکه ما سازمان‌های مختلف استانی را درگیر بیمه اجتماعی کردیم به منظور افزایش نفوذ بیمه اجتماعی است و تلاش شد اقشاری که نیازمند کمک هستند، مورد حمایت قرار گیرند.

او تصریح کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و ۶۰۰ خانوار در کرمانشاه از طریق کمیته امداد تحت پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند. این رقم قبلا دو برابر بود، اما این نهاد به مرور افراد تحت پوشش را از شمول حمایت خارج کرد و اکنون آنها خودشان حق بیمه پرداخت می‌کنند که این بسیار ارزشمند است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  کرمانشاه همچنین با اشاره به تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار، گفت: نزدیک به هزار زن سرپرست خانوار از طریق بهزیستی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته‌اند.

او همچنین به همکاری با معاونت سیاسی-امنیتی استانداری کرمانشاه برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد بی بضاعت اشاره و عنوان کرد: قرار است این افراد را شناسایی کنیم و از طریق سازمان‌های مردم نهاد و خیران آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز