خبرگزاری کار ایران

دپارتمان مهارت مرزی برای اولین بار در ایلام راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۹۷۹

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از راه‌اندازی دپارتمان مهارت مرزی برای اولین بار در ایلام خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، علی اوسط هاشمی در نشست با رییس اتاق بازرگانی استان با بیان این که سند راهبردی مهارت  استان با نقطه مطلوب فاصله دارد، اظهار کرد: با همکاری اتاق بازرگانی و بر اساس اسناد بالادست و با تکیه بر آینده پژوهی باید این سند را ارتقا و بهبود ببخشیم و  بدانیم در این مسیر با چه تقاضایی رو‌به‌رو هستیم.

او گفت: قابلیت کار در استان وسیع و نیروی کار ماهر کم است و در حالی که ۵۰ درصد مردم به حضور در تعاونی‌ها اشتیاق دارند باید از این فرصت استفاده کنند.

هاشمی با بیان اینکه ظرفیت استان تنها نفت و گاز نیست بلکه مغز آدم‌ها طلای سفید است و می تواند بقیه پتانسیل‌ها را بالفعل کند، تصریح کرد: جامعه از نیرو‌های ماهر خالی است و باید این را جدی بگیریم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تاکید بر این که آموزش‌های این سازمان شناور است و متناسب با فناوری‌ها تغییر می‌کند، گفت: این سازمان متولی اصلی سنجش مهارت است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دروازه عتبات بودن و ظرفیت‌های بومگردی را از ظرفیت‌های استان عنوان و تصریح کرد: کشاورزی جزء اولویت‌های ماست اما این کار مدل می‌خواهد و مدل هم دید را وسعت می‌دهد.

هاشمی از راه اندازی دپارتمان مهارت مرزی برای اولین بار در ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع به توسعه بیشتر مهارت‌ها بینجامد.

او تصریح کرد: اساس پیوست در ارتباط و آموزش نظام‌های مهندسی مهارت و نیروی انسانی است که به ارزش زایی می‌انجامد.

هاشمی با پیشنهاد اجرای مسابقات المپیاد مهارت مرزی گفت: لازم است تا سند مهارت ۵ ساله را به درستی تدوین کنیم تا  علاوه بر افزایش وزن اجتماعی مهارت، نگاه ها را به این سمت و سو متوجه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز