خبرگزاری کار ایران

کارگرانِ شهرداری سی‌سخت ۷ ماه معوقات مزدی طلبکارند/ شهردار: در صورت رفع مسدودی حساب، طلب‌ها پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۷۷

کارگران شهرداری سی سخت حدود ۷ ماه معوقات مزدی دارند. شهردار می‌گوید: دو ماه از مطالبات سال جاری کارگران را هفته آینده در صورت باز شدن حساب‌های مسدود شهرداری پرداخت می‌کند.

علی فرد (شهردار سی سخت) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح مطالبات کارگران گفت: کمبود منابع مالی در شهرداری باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است.

او در ارتباط با مطالبات کارگران گفت: از پاییز سال ۹۸ که به سمت شهردار شهر سی‌سخت منصوب شدم، کارگران  حدودا هشت ماه معوقات مزدی داشتند. با تامین منابع مالی این مطالبات به مرور به ۵ ماه تقلیل یافته است. هچنین کارگران عیدی سال ۹۸ را  اسفند سال گذشته دریافت کرده‌اند. در عین حال یک ماه از مطالبات مربوط به فروردین ماه  سال جاری کارگران پرداخت شده است.

شهردار سی‌سخت اظهار داشت: کاهش درآمد شهرداری سی‌سخت از گذشته باعث بروز مشکلاتی شده است به همین دلیل هم اکنون کارگران ماه‌هاست که معوقات مزدی طلب دارند.

به گفته وی، بخش زیادی از درآمد سالانه شهرداری سی‌سخت از دریافت عوارض تامین می‌شود. می‌توان گفت با شیوع ویروس کرونا، شهرداری سی‌سخت بسیاری از منابع درآمدی خود را در حوزه گردشگری از دست داده است. در کنار این مشکلات ما متحمل یکسری اقدامات پیشگیرانه برای کنترل ویروس کرونا در شهر سی‌سخت هستیم.

علی فرد در ادامه گفت: همزمان با شیوع کرونا تقریبا همه منابع درآمدی شهرداری در حوزه گردشگری  هماننداقامتگاها، پارک‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز تفریحی که مالکیت و مدیریت آنها با شهرداری است، از دست رفته و ما از بهمن سال ۹۸ هیچ درآمدی در این بخش نداشته‌ایم.

شهردار سی‌سخت در ادامه با بیان اینکه مهمترین بخش مشکلات شهرداری مربوط به شکایت چند نفر از طلبکاران مالی شهرداری می‌شود که پیگیر مطالباتشان هستند، در ادامه افزود: این بدهی‌ها مربوط به سالهای گذشته است که مسئولان وقت در زمان خود آن را به‌صورت جدی پیگیری نکرده و امروز تبعات آن متوجه کارگران و موجب مسدود شدن حساب‌های مالی شهرداری شده است.

او با بیان اینکه قرار است امروز (سه‌شنبه) حساب شهرداری رفع مسدودی شود، افزود: اگر این اتفاق بی‌افتد ظرف یک هفته آینده می‌توانیم دو ماه از دستمزد اردیبشهت و خرداد ماه کارگران را پرداخت کنیم.

علی فرد در ارتباط با منابع درآمدی شهرداری سی‌سخت گفت: یکی از راهکارهای درآمدزایی شهرداری سی‌سخت مشارکت در انجام پروژه‌های عمرانی در منطقه و اجاره دادن برخی ماشین‌آلات و خودروهای‌های سنگین و سبک است. در کنار این فعالیت‌ها آغاز به کار کارخانه سنگ‌شکن را بعد از گذشت ۷ سال تعطیلی داریم که ۵۰ درصد از منابع مالی شهرداری را این کارخانه می‌تواند تامین کند.

وی در پایان تاکید کرد: برای بهبود وضعیت شهرداری سی‌سخت، نیازمند حمایت مسئولان شهرستانی و استانی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز