خبرگزاری کار ایران

کارگران عقاب افشان سمنان به استانداری مراجعه کردند/ مانع بیکاری کارگران شوید

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۲۰۰

جمعی از کارگران کارخانه «عقاب افشان» سمنان در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و کارخانه، روز گذشته به استانداری مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته گروهی از کارگران کارخانه عقاب افشان (تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا) واقع در سمنان با مراجعه به استانداری به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود اعتراض کردند.

یکی از کارگران با بیان اینکه شرکت عقاب افشان به دلیل تحریم‌ها در تامین قطعات اولیه ساخت اتوبوس دچار مشکل شده و از این رو قصد تعدیل نیرو را دارد، افزود: با تعدیل نیرو، امنیت شغلی حدود ۴۵۰ کارگر این کارخانه به خطر می‌افتد.

او با بیان اینکه کارگران در مرحله نخست به دنبال امنیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: شرایط تولید در  کارخانه عقاب افشان فراهم است و از چرایی اینکه کارفرما سعی در متوقف کردن تولید و تعدیل کارگران را دارد، باخبر نیستیم.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران، در کارخانه عقاب افشان حدود ۱۲۰۰ کارگر کار می‌کردند اما طی دو تا سه سال گذشته تعداد کارگران کاهش یافته است.

این کارگر با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات به دریافت مقرری بیمه بیکاری مربوط می‌شود، افزود: دریافت مقرری بیمه بیکاری، سوابق کارگران را در زمان بازنشستگی مخدوش می‌کند.

طبق ادعای این کارگر عقاب افشان، آنها بارها برای مشخص شدن وضعیت شغلی خود به مسئولان مراجعه کرده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

او با بیان اینکه مشکلات‌ کارخانه به اطلاع مسئولان شهرستان و استان رسیده، افزود: مسئولان کمک کنند کارگران شاغل در کارخانه عقاب افشان بیکار نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز