خبرگزاری کار ایران

خانوارهای روستایی خراسان شمالی از بیمه بازنشستگی برخوردار شدند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۹۸

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار ۲۰ خانوار مشمول مستمری بازنشستگی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، محمدرضا غلامزاده اظهار کرد: این صندوق بیمه‌ای در سال ۸۴ تشکیل و نمایندگی آن در استان نیز ایجاد شد و امسال برای نخستین بار افرادی که تاکنون حق بیمه خود را ۱۵ سال پرداخت کرده و به سن بازنشستگی رسیده بودند مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

او گفت: این افراد بر اساس سطوح درآمدی مختلف حق بیمه خود را به صندوق واریز کرده  و به سن ۶۵ سالگی نیز رسیده‌اند.

 غلامزاده پایین ترین سطح دریافتی مستمری و حقوق از این صندوق را پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و بالاترین آن را  ۱۴ میلیون ریال عنوان کرد.

او گفت: پایین ترین سطح درآمدی در صندوق بیمه روستایی و عشایری سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و بالاترین آن نیز هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که اعضای صندوق سالانه این مبلغ را واریز می‌کنند.

غلامزاده افزود: دولت به عنوان کارفرما، دوسوم مبلغ حق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را پرداخت می‌کند این بدان معنا است که این قشر تنها حق بیمه چهار ماه خود را پرداخت می کنند، پرداخت هشت ماه نیز توسط دولت انجام می‌شود.

او اهداف این بیمه را نیز جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختلافات طبقاتی و بالاترین سطح زندگی روستاییان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد عنوان کرد.

غلامزاده گفت: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری ساکن در روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی با شرط سنی ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

او مزایای عضویت در صندوق را نیز مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کار افتادگی کلی و نقل و انتقالات سوابق دانست.

 مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: هم اکنون دو هزار و ۲۵۰ نفر از افراد زیر پوشش صندوق مستمری بازماندگی و فوت دریافت می‌کنند که ماهانه ۱۰ میلیارد ریال به حساب آنان واریز می‌شود.

 غلامزاده گفت: ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر این استان مشمول بیمه اجتماعی هستند که تاکنون ۵۴ هزار نفر از این جمعیت خود را بیمه اجتماعی کرده‌اند.

 او با بیان اینکه این استان رتبه پنجم کشور را در ضریب پوشش بیمه ای دارد، اظهارکرد:  بیشترین ضریب نفوذ در این استان نیز مربوط به شهرستان جاجرم است.

غلامزاده گفت: شهرستان‌های گرمه، اسفراین، شیروان و فاروج به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه نیستند،  ۱۱۲ هزار نفر روستایی و مابقی نیز عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

 استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز