خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران هفت تپه وارد ششمین روز شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۲۳

نزدیک به ۵۰۰ کارگر مجتمع هفت تپه در حالی ششمین روز اعتراض صنفی خود را آغاز کرده‌‌اند که کارفرما با اطلاعیه‌ای اعلام کرد کارگرانی که به بهانه اعتراض کار نمی‌کنند از مزایای اضافه‌کاری و نوبت‌کاری محروم خواهند بود.

یکی از کارگران مجتمع هفت تپه به خبرنگار ایلنا گفت: تعدادی از کارگران معترض مانند روزهای گذشته در ساعات کاری در محوطه مجتمع و مقابل ساختمان فرمانداری جمع شده‌ و فعالیت کارخانه همچنان متوقف است.

وی با بیان اینکه همه ما خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و منفک کردن مجتمع از بخش خصوصی هستیم، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت مجتمع و مسئولان اداری استان پاسخ مشخصی به این خواسته‌های کارگران داده نشده است.

او با بیان اینکه مدیریت کنونی مجتمع هفت تپه با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه حدود سه تا ۴ هزار کارگر این واحد صنعتی و کشاورزی باعث تشدید وضعیت اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده‌است، افزود: در شرایطی که به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاجیم از مسئولان توقع داریم پیگیر مطالبات کارگران هفت تپه باشند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران هفت تپه حدود سه ماه مزد معوقه است علارغم آنکه کارگران دیگر تمایلی با ادامه همکاری با بخش خصوصی کارخانه را ندارند.

طبق اظهارات این کارگر، در پی اعتراضات روزهای گذشته، کارفرما اطلاعیه‌ای را روی خروجی کانال منتسب به شرکت ارسال کرده که در آن آمده است: کلیه کارگران و کارکنان از تاریخ ۳۰ خرداد ماه موظف به انجام فعالیت کاری روزانه خود هستند در غیر این‌صورت اگر کارگری به بهانه تجمع و اعتصاب در انجام وظایف خود کوتاهی کند، نباید انتظار مزایای اضافه‌کاری و نوبت کاری را داشته باشد.

او گفت: این اطلاعیه در حالی صادر شده که روز گذشته اعتراضات صنفی نسبتا آرامی مقابل ساختمان فرمانداری شوش داشتیم. امروز نیز شاهد تشدید اعتراض کارگران بودیم که در نتیجه آن شماری از کارگران در داخل مجموعه هفت تپه و شمار دیگری در مقابل ساختمان فرمانداری دست به اعتراض زدند. از قرار معلوم شخص فرماندار نیز در میان معترضان حاضر شده و به مطالباتشان گوش داده است.

او اضافه کرد: طی شش روز گذشته که اعتراضات‌مان شروع شده تا امروز نتیجه‌ای که نشان از رفع مشکلات ما داشته باشد، نگرفته‌ایم. همچنین اقداماتی که از سوی کارگران و برخی مسئولان استانی برای بازگرداندن شرکت هفت تپه به بخش دولتی انجام شده، هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز