خبرگزاری کار ایران

تامین نیروهای فنی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و سایر صنایع

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۳۳۲

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای از تامین نیروهای فنی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و سایر صنایع توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، رشیدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: باتوجه به استخدام نیروهای غیربومی توسط کارفرمایان و پیمانکاران حوزه نفت و گاز که به بهانه عدم وجود کارگران فنی در منطقه، تمامی مراکز فنی و حرفه‌ای مستقر در سطح شهرستان‌ها، آمادگی تربیت نیروی انسانی مورد نیازهای شرکت‌های فوق را دارند.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای صنعتی و پیمانکاران نیاز نیروی انسانی را به این اداره کل معرفی تا نسبت به تامین نیروی انسانی ماهر اقدام شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: با حمایت و پیگیریهای استاندار ایلام دپارتمان تخصصی نفت و گاز در استان راه‌اندازی و اولین قرارداد آموزشی این دپارتمان به امضاء رسید.

وی اظهار کرد: مطابق پیگیری‌های به عمل آمده و رایزنی‌های صورت گرفته با مدیر شرکت OIEC جلسات مکرر باحضور کارشناسان شرکت OIEC و مرکز برگزار شد که نهایتا منجر به یک قرارداد آموزشی شد که مطابق این قرارداد، از شهریورماه سال گذشته، تعداد ۱۰۰ نفر از جوانان جویای کار بومی در شهرستان دهلران در هشت حرفه آموزشی درحوزه جوشکاری تخصصی، برق صنعتی و صنعت ساختمان آموزش‌های لازم را در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دهلران  فرا گرفتند.

وی به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کارآموزان عراقی در سالهای گذشته نیز خبر داد و گفت: برای ۳۰ نفر از کارآموزان اتباع عراقی (استان واسط) نیز دوره تخصصی جوش آرگون نیز برگزار شد.

شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این جلسه گفت: پیمانکارانی که به بهانه عدم وجود نیروی ماهر بومی اقدام به استخدام کارگران غیربومی کند، بر اساس ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه، اجازه بکارگیری نیروهای غیربومی در شرکت‌های فعال منطقه را نمی‌دهیم و ساز و کار آن هم ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: در صورتی که شرکت‌ها این ماده قانونی را رعایت نکنند، طبق مصوبه کمیسیون کارگری، به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی ارجاع داده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز