خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان می‌‌تواند کف مستمری‌ها باشد/ مدیرعامل تامین اجتماعی را به میانه‌روی دعوت می‌کنیم/ ۲۵ تیرماه تکلیف را مشخص می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۹۹۲

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی استان قزوین معتقد است که سازمان تامین اجتماعی برای جبران هزینه‌های زندگی مستمری‌بگیران، چاره‌ای جز رساندن کف مستمری‌ها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ندارد.

«عیدعلی کریمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه اگر سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد رفاه محور عمل کند مدیرعامل آن را به میانه‌روی و جلوگیری از تثبیت مستمری زیر کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری دعوت می‌کنیم، گفت: آقای سالاری مطمئن باشند اگر مستمری‌ را به کف مورد نظر نرسانند بازنشستگان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و به شکل سازمان یافته در روز ۲۵ تیر (سالگرد تامین اجتماعی) به سازمان مراجعه می‌کنند تا تکلیف مستمری‌شان مشخص شود.

وی افزود: هرچند اعتقاد داریم که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به هیچ وجه کفاف هزینه‌های سبد معیشت زندگی کارگران بازنشسته و شاغل در سال ۹۹ که حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان است را نمی‌‌دهد و حتی با قیمت سبد معیشت در سال ۹۹ یعنی ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان که مورد توافق سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت تطابقی ندارد. بنابراین این مبلغ باید در سازمان هم اعمال شود.

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی استان قزوین، تصریح کرد: بنابراین اگر می‌گوییم که مستمری نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد به کف آن اشاره می‌کنیم و می‌گوییم نباید از این میزان کمتر باشد. این به معنای تعیین مستمری زیر قیمت سبد معیشت نیست و حتما باید حداقل‌بگیران به این میزان نزدیک شوند.

کریمی با بیان اینکه به نمایندگان بازنشستگان که در مذاکرات مربوط به تعیین ۲۶ درصد به عنوان کف مستمری‌ حضور داشتند هشدار می‌‌دهیم، گفت: اگر توان مذاکره ندارید و کار را رها کرده‌اید تا مستمری هرچه‌قدر که دولت می‌خواهد تعیین شود، بازنشستگان خود به میدان می‌آیند و میهمان سازمان تامین اجتماعی خواهند بود تا حرف خود را مستقیم به گوش آقایان شریعتمداری و سالاری برسانند.

وی با بیان اینکه محاسبه میزان مستمری بازنشستگان و منابع آن کار بزرگی نیست که سازمان تامین اجتماعی روی آن مانور می‌دهد، گفت: سازمان به گونه‌ای صحبت از اختصاص منابع برای پرداخت مستمری‌ها می‌کند که انگار این پول از جیب دولت یا منابع اختصاصی به حساب بازنشستگان می‌رود؛ درحالیکه این پول حق بیمه‌های کارگران در زمان اشتغالشان است که به حساب سازمان می‌رود.

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی استان قزوین، افزود: در این شرایط یا سازمان تامین اجتماعی خواسته‌های بازنشستگان را رسیدگی می‌کند یا اینکه منتظر اعتراض بازنشستگان در روز تامین اجتماعی بماند؛ چراکه ما اعتقاد داریم سازمان باید منافع بیمه‌‌شدگان خود را لحاظ کند و به سمت دولت مایل نشود؛ چرا که هزینه‌ آن را ما باید بدهیم.

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه زمانی که از ضرورت استقلال سازمان از سخن می‌گوییم برای چنین روزی است، گفت: امیدواریم که سازمان از این مسیر برگردد و برای حفظ قدرت خرید مستمری‌بگیران خود بکوشد نه اینکه منابع سازمان را بر سر بازنشستگان بکوبد و دائم از کسری سخن بگوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز