خبرگزاری کار ایران

آغار پرداخت تسهیلات کرونا در همدان

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۵۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از روز شنبه(۲۴ خرداد) پرونده افراد متقاضی ثبت‌نام شده به شعبی که خودشان انتخاب کرده‌اند ارسال و پرداخت تسهیلات آنها آغاز شد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان عنوان کرد: از روز شنبه(۲۴ خرداد) پرونده افراد متقاضی ثبت‌نام شده به شعبی که خودشان انتخاب کرده‌اند ارسال و پرداخت تسهیلات آنها آغاز شده است.

او به رقم تسهیلات تخصیص داده شده به بنگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی به میزان ۶میلیون تومان برای رانندگان مسافری خویش‌فرما، ۱۲ میلیون تومان برای بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا به ازای هر فرد و ۱۶ میلیون تومان هم برای بنگاه‌های آسیب دیده که به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده‌اند در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه میزان اعتبار تخصیص یافته به استان ۸۰۴ میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴ رسته اصلی و ۵۵۰ زیررسته آسیب دیده از کرونا داریم که دراستان همدان تعداد ۴۴۱۵کارگاه واجد شرایط با اشتغال ۶۹۲۰ نفر  بیمه شده ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، تعداد۲۸۰۲ کارگاه واجد شرایط با ۴۰۸۶ نفر اشتغال بیمه شده ثبت‌نام شده که مدارک خود را ارسال کرده‌اند در دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در دست بررسی است.

توصیفیان افزود: برای بنگاه‌هایی که زیر ۱۶ میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند فقط سفته یا چک، بنگاه‌های متقاضی ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان سفته با یک ضامن، تا ۱۶۰ میلیون تومان سفته با دو ضامن، ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سفته با سه ضامن و بالای ۲۰۰ میلیون هم با توافقی که با بانک‌ها می‌شود تسهیلات پرداخت می‌شود این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و تنفس سه ماهه با بازپرداخت ۲۴ ماهه است.

او همچنین به برخی از مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های زیبایی، مراکز تولید و صنایع دستی، پوشاک، باشگاه‌های ورزشی، حمل و نقل مسافری عمومی و بین شهری، مراکز تولید و توزیع غذا، واحدهای پرورش مرغ گوشتی، محصولات گلخانه‌ای و صیفی جات ازجمله رسته‌هایی هستند که از کرونا آسیب دیده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه درباره تسهیلات ۶ میلیونی برای رانندگان تاکسی که بیمه خویش‌فرمایی دارند، گفت: این افراد مشمول تسهیلات می‌شوند. گروه اول در واقع افرادی هستند که خودشان را بیمه کرده‌اند و گروه دوم نیز گروهی هستند که از قبل در فهرست تامین اجتماعی قرار داشتند که هر دو این گروه‌ها مشمول دریافت تسهیلات ۶ میلیونی می‌شوند.

توصیفیان تصریح کرد: برای کسانی که از کرونا بیکار شده اما مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند مانند رانندگان تاکسی یا مشاغل ساختمانی که خویش‌فرما هستند، تسهیلات ۶ میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود؛ این تسهیلات با تنفس سه ماهه است که بازپرداخت آن از مهر ماه شروع می‌شود و مجموع مدت بازپرداخت آن ۲۴ ماه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز