خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

وعده تصویب افزایش حق مسکن قبل از تیرماه/ انتظار داریم حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از ابتدای سال اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۳۱

عضو کارگری شورایعالی کار گفت: انتظار داریم حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی این هفته یا هفته بعد در هیات دولت به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه هفدهم خردادِ شورایعالی کار، حق مسکن کارگری از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ اکنون دغدغه کارگران این است که چه زمانی این افزایش در هیات دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد؛ تجربه سال‌های قبل نشان می‌دهد که معمولاً چند ماه فاصله میان تصویب در شورایعالی کار و تصویب نهایی در هیات دولت وجود دارد اما علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) می‌گوید: در شورایعالی کار، طرف دولتی قول داد مصوبه را خیلی سریع از هیات دولت بگیرد. آنها وعده دادند که تا تیرماه این اتفاق بیفتد.

وی  در ارتباط با زمان شروع اجرای مصوبه می‌گوید: اجرای مصوبه «می‌تواند» از ابتدای سال باشد؛ ما انتظار داریم افزایش حق مسکن از ابتدای سال اجرایی شود؛ رویه معمول سالهای گذشته هم به همین شکل بود که در هر ماهی از سال که افزایش حق مسکن در هیات دولت مصوب می‌شد، این مصوبه عطف به ماسبق می‌شد و از ابتدای سال، اجرای آن آغاز می‌شد منتها بازهم باید منتظر تصمیم هیات دولت بمانیم چون این امر، در اختیار هیات دولت است.

به گفته خدایی، اینکه امکان اجرای مصوبه از ابتدای سال وجود ندارد فقط پروپاگاندای رسانه‌ای یکی از نمایندگان کارفرمایی شورایعالی کار است که قصد دارند قبل از تصمیم دولت، پیش‌داوری کنند و کارگران را بدون دلیل، دچار نگرانی نمایند.

عضو کارگری شورایعالی کار در پایان تاکید می‌کند: در شورایعالی کار وعده دادند که خیلی زود تصویب حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی را از هیات دولت بگیرند و انتظار ما گروه کارگری این است که همین هفته یا هفته آینده،  هیات دولت این مصوبه را ابلاغ کند. ما هم از وزارت کار بازهم پیگیری می‌کنیم و منتظر وفای به عهد دولتی‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز