خبرگزاری کار ایران

کارگران هفت تپه در اعتراض به معوقات مزدی خود کار را متوقف کردند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۸۸۰

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از اعتراض صنفی صبح امروز (۲۵ خرداد ماه) خود خبر دادند. آنها به دلیل معوقات مالی، کار در بخش‌های مختلف را متوقف کرده‌اند.

منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا از توقف کار خبر دادند. آنها اظهار داشتند که امروز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه، دست از کار کشیده‌اند.

کارگران با اشاره به بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات خود گفتند: بعد از گذشت ۸۵ روز از آغاز سال جدید اخیرا کارفرما فیش حقوقی فروردین ماه کارگران را بدون درج همه مزایای مزدی صادر کرده بود که با واکنش تند کارگران روبرور شد و کارگران با پس فرستادن فیش‌ها، کارفرما را مجاب به صدور فیش‌های جدید با درج همه آیتم‌ها کردند.

کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه اظهار داشتند: درحالی دو ماه حقوق طلبکاریم که طبق مصوبات استانی و بخشنامه‌ی داخلی شرکت، کارفرما می‌بایست هر ماه بین دهم تا پانزدهم، حقوق کامل کارگران را پرداخت کند. اما درحال حاضر دو ماه حقوق کارگران پرداخت نشده و ما در آستانه سومین ماه قرار داریم.

به گفته آنها، براساس برنامه زمان‌بندی شده، نمایندگان کارگران هفت تپه با کارفرما، قرار بود حقوق و دستمزد فروردین ماه کارگران تا دهم خرداد ماه به حساب کارگران واریز شود اما هنوز محقق نشده است.

همچنین کارگران هفت‌تپه گفتند: در حال حاضر شمار زیادی از کارگران به دلیل دریافت نکردن دو ماه حقوق در وضعیت معیشتی خوبی به سر نمی‌برند. برخی همکاران حتی توان خرید مواد غذایی را هم ندارند. برخی دیگر از همکاران که کودکان کم سن و سال و شیرخوار دارند نیز در خرید مایحتاج و تهیه شیر خشک فرزندانشان با مشکل  مالی روبرو هستند و این موضوع بسیار دردناک است.

کارگران معترض اظهار داشتند: در حال حاضر کسی در شرکت هفت تپه پاسخگو نیست تا به مشکلاتمان رسیدگی کند. مدیرعامل شرکت در تهران است و هر چند ماه یکبار به مجتمع هفت تپه سفر می‌کند. نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل نیز از صبح روز گذشته به دنبال وصول مطالبات کارگران، به تهران سفر کرده است.

به گفته کارگران هفت تپه؛ درکنار عدم تحقق برخی مطالبات کارگران در این واحد کشاورزی و صنعتی، سختی کار حدود ۱۵۰ نفر از کارگران که از اسفند ماه سال ۹۸ بازنشسته شده‌اند نیز پرداخت نشده است. حدود ۷۰ نفر از کارگران نی‌بر نیز به دنبال وصول مطالبات پایان خدمت خود هستند. همچنین شماری از رانند‌ه‌های وانت‌‌بارهای استیجاری بابت چندین ماه مزد معوقه طلبکارند.

کارگران در بخش دیگری از مشکلات خود درباره معوقات بیمه‌ای خود گفتند: جدا از همه مشکلات آنچه به کارگران فشار مضاعف آورده، تمدید نشدن دفترچه‌های درمانی به دلیل بدهی کارفرما به تامین اجتماعی است. حدود سه ماه است کارگران امکان تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی خود را ندارند، به همین دلیل کارگرانی که خود و خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند، دچار مشکل شده‌اند.

این معترضان در رابطه با علت برپایی تجمع صنفی امروز خود گفتند: از ارزیابی رفتار مدیریت مجتمع در مقام کارفرما به این نتیجه رسیده‌ایم که بازهم قرار نیست در خصوص پرداخت مطالبات معوقه ما اقدام خاصی صورت بگیرد و برای همین صبح امروز کار را در بخش‌های مختلف متوقف کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز