خبرگزاری کار ایران

مشکل بیمه‌ای کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه هنوز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۶۹

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در استان خوزستان برای استفاده از مزایای بیمه‌ درمانی سازمان تامین اجتماعی همچنان با مشکل مواجه هستند.

یکی از کارگران نیشکر هفت تپه در شهرستان شوش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با وجود رسانه‌ای شدن مشکلات بیمه‌ای کارگران نیشکر هفت تپه در شهرستان شوش، هنوز هیچ نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

این کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه در تشریح مشکلات بیمه‌ای خود و همکارانش گفت: اداره تامین اجتماعی شعبه هفت تپه به دلیل بدهی‌های مالی کارفرمای مجتمع نیشکر هفت تپه به تامین اجتماعی چندین ماه است از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران خودداری می‌کند.

به گفته وی، در مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی هفت تپه و طرح درخواست تمدید و یا تعویض دفترچه‌ها، مسئولان تامین اجتماعی عملی شدن این امر را منوط به پرداخت  مطالبات معوقه کارفرمای مجتمع کردند اما ظاهرا کارفرمای بخش خصوصی مجتمع نیشکر هفت تپه توانایی  پرداخت یکجای مطالبات تامین اجتماعی را ندارد.

او با بیان اینکه این عمل اداره تامین اجتماعی هفت تپه خلاف قانون است چراکه این کارگران بیش از ۲۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند، در ادامه افزود: در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی این تعداد کارگر و خانواده‌هایشان به مشکلات معیشتی آنان افزوده است.

این کارگر نیشکر هفت تپه با اعتراض به این‌که چرا کسی به فریاد ما نمی‌رسد، گفت: اداره تامین اجتماعی  هفت تپه با تحت فشار قرار دادن کارگران می‌خواهد به بدهی‌های مالی خود برسد.

این کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه در خاتمه سخنانش اظهار داشت: باتوجه به اینکه در بین کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه کارگرانی وجود دارند که هم‌اکنون خود یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند و با مشکلاتی که در  زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده‌اند از مسئولان تامین اجتماعی می‌خواهیم به مشکلات ما کارگران نیشکر هفت تپه بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز