خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت :

مالکیت سهام عدالت به مردم واگذار شده است/ بورس‌بازان روش انتخاب مستقیم مالکیت سهام عدالت را تبلیغ می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۳۵

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در گفت و گو با شبکه ایران کالا اظهار داشت: مالکیت به مردم تفویض شده و مردم از کانال انتخاب گزینه مستقیم یا غیرمستقیم مالک سهام هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، اکبر حیدری در مورد اینکه چه زمانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بورس می‌شوند، گفت: در سهام عدالت چند کیلدواژه است که متأسفانه برداشت درستی از آن نمی‌شود، از جمله اینکه وقتی گفته می‌شود ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت در ۹ فروردین ۹۹ صادر شده، به گونه‌ای تبلیغ شده است که انگار برای آزادسازی سهام عدالت مردم حتما باید به سامانه سهام عدالت به نشانی https://www.samanese.ir مراجعه کنند.

اواظهار داشت: در حالی که آزادسازی سهام عدالت به صورت خودکار به محض صدور ابلاغیه مقام معظم رهبری انجام شد. همچنین در این سامانه گفته شده مردم گزینه روش مدیریت مستقیم را انتخاب کنند، چون مالکیت به مردم تفویض شده و مردم از کانال انتخاب گزینه مستقیم مالک سهام هستند، در حالی که فرق ندارد، سهامدار عدالت چه روش مستقیم یا روش غیرمستقیم را انتخاب کرده باشد، سهامدار کل شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: متاسفانه این مساله هم توسط برخی بورس‌بازان با سیگنال غلط به مردم ارائه می‌شود، انگار اگر فقط روش مستقیم را انتخاب کرده باشند، مالک سهام خود هستند و حق تصرف دارند، اما در روش غیر مستقیم حق تصرف ندارد و مالک نیست. در حالی که در هر دو روش اختیار سهام با فرد دارنده آن است و فقط روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم تفاوت دارد.

حیدری در مورد امکان وثیقه گذاشتن سهام عدالت برای تسهیلات گفت: ‌قرار بود امکان وثیقه‌گذاری سهام عدالت سریع فراهم شود تا مردم به خاطر نیاز مالی مجبور نشوند سهام ارزنده عدالت خود را به قیمت پایین بفروشند و برای عملیاتی شدن درج شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید تجمیع دارایی‌ها صورت گیرد و امکان چانه‌زنی با بانک‌ها برای گرفتن تسهیلات انجام شود. مثلاً اگر یک فرد دارنده سهام عدالت در روش مستقیم بخواهد سهام خود را وثیقه کند و وام دریافت کند چقدر قدرت چانه‌زنی دارد، اما کسی که به نمایندگی از یک میلیون سهامدار عدالت برای وثیقه‌ به بانک مراجعه می‌کند، به راحتی می‌تواند سهام وثیقه کند و وام دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز