خبرگزاری کار ایران

معیار انتصابات در سازمان تامین اجتماعی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۱۹

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از 68.5 درصد انتصابات در این سازمان از بین 20 نفر برتر آزمون شناسایی مدیران آینده انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «عادل دهدشتی»، گفت: با توجه به بازنشستگی جمعی از همکاران در پایان سال 98 از مجموع 160 ردیف بلاتصدی مشاغل مدیریتی تاکنون 127 انتصاب در سازمان در حوزه بیمه‌ای ادارات کل استانها و واحدهای اجرایی تابعه آنها بر اساس نتایج آزمون مذکور انجام، که 87 نفر آن از بین 20 نفر برتر انتخاب شده‌اند. در انتصابات مذکور 30 انتصاب در سطح معاون مدیرکل و رئیس شعب تیپ یک و ممتاز، 42 انتصاب در سطح رئیس شعب تیپ دو الی پنج، 39 انتصاب هم در سطح معاونین کلیه شعب اعم تیپ ممتاز و تیپ یک الی پنج، 16 انتصاب هم در جابجائی رؤسای شعب هم سطح صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای شایسته سالاری و شایسته‌گزینی در انتصابات مدیران سازمان تامین اجتماعی بر اساس 3 شاخص توامان مورد توجّه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: نتایج آزمون سازمان سنجش، کانونهای ارزیابی مستقل، سوابق، تجارب، تخصّص و عملکرد همکاران هم زمان در انتصاب و ارتقای آنان لحاظ می‌شود. شایان ذکر است دراین انتصابات سعی گردیده در راستای جوانگرایی میانگین سنی همکاران نسبت به سنوات گذشته تقلیل یافته و در حال حاضر این میانگین در منصوبین 21 سال است.

دهدشتی گفت: مصاحبه‌های کانون‌های ارزیابی در شرایط کنونی شیوع کرونا به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: برقراری نظام شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی، دسترسی عادلانه و برابر همکاران برای فرصت‌های ارتقای شغلی و تصدی سمت‌های مدیریتی با اولویت جوانان و بانوان و همچنین توسعه بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی، (طرح شناسایی مدیران آینده) سازمان تامین اجتماعی از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون سراسری اجرا می‌شود.

دهدشتی افزود: هدف از اجرای این طرح، ارزیابی و شناسایی همکارانی است که برای سطوح مدیریتی 11 گانه   " مدیرکل استان"، "مدیر درمان استان"، "معاون بیمه‌ای مدیرکل استان"، "معاون اداری و مالی مدیرکل استان"، "رئیس شعبه تیپ ممتاز"، "رئیس شعبه تیپ یک"، "معاون درمان مدیریت درمان استان"، "معاون اداری و مالی مدیریت درمان استان"، "رئیس دفتر اسناد پزشکی استان"، "رئیس بیمارستان" و "رئیس دی کلینیک" که دارای قابلیّت و توانمندی کافی در این حوزه می‌باشد.

شایان ذکر است 40 مورد از انتصابات از بین سایر پذیرفته‌شدگان آزمون مذکور و براساس کسب امتیازات برتر در کانون ارزیابی، سوابق کارشناسی و مدیریتی و بررسی سایر موارد انتخاب و منصوب شده‌اند و انتصاب 40 ردیف بلاتصدی باقیمانده دیگر در سطوح مدیریتی در دست بررسی و اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز